CCOO condemna fermament el repunt de casos d’assassinat per violència masclista al desembre

La Secretaria de les Dones de CCOO de Catalunya condemna fermament el repunt de casos d’assassinat per violència masclista al mes de desembre, un mes tràgic que ha deixat 19 víctimes de la forma més crua de la violència de gènere.

A Catalunya són 17 les dones assassinades al 2022 i a Espanya un total de 99 dones que respecte els 82 casos de 2021 representen un augment de gairebé el 21%. La violència masclista, lluny d’aturar-se, torna a incrementar-se i ens mostra unes xifres que són del tot intolerables. Si s’acaben de confirmar tots els casos aquest serà el desembre amb més crims masclistes de la història, des de que es recullen les dades de feminicidis.

De totes les víctimes, 6 havien denunciat per violència masclista als seus agressors i 5 d’elles estaven al programa VioGén. Preocupa especialment que la prevenció i els sistemes de protecció continuen sense ser suficients per a les dones.

Hem de prestar especial atenció als discursos negacionistes de l’extrema dreta que impacten sobretot en la població més jove. Aquest fet es demostra amb l’augment de més del 70% de les denúncies per violència masclistes interposades a menors d’edat i amb l’augment del 28% de les víctimes menors d’edat.

Són necessàries mesures concretes i urgents per acabar amb aquesta xacra social que segueix matant a les dones només pel fet de ser-ho.

Recordem que CCOO de Catalunya té implantades les Portes Violetes, on posem a disposició de la ciutadania tots els nostres locals, 40 a l’actualitat, com a punt segur per a les dones que s’apropen al sindicat fugint de la violència masclista, amb una xarxa de quasi 80 persones capacitades per a una primera atenció i derivació a la xarxa de recursos disponible a cada territori.

A més, donarem suport a les convocatòries de mobilització dels moviments feministes; a Barcelona tindrà lloc el dilluns 2 de gener a les 19h. a la Plaça Sant Jaume.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 30 de desembre de 2022