CCOO, CATAC, CSIF, CSC i UGT anuncien mobilitzacions dels agents rurals davant la seu d’ERC per reclamar la inclusió en el pacte per a la jubilació anticipada dels cossos de policies autonòmics

Demà divendres 26 de novembre, a les 12 hores, una representació de delegades i delegats dels cinc sindicats es concentraran a la seu d’Esquerra Republicana (carrer Calàbria, 166 de Barcelona).

L’acord signat a Madrid per ERC, PSOE i UP, via pressupostos generals de l’Estat, per incloure la jubilació anticipada del cos de Mossos d’Esquadra, va excloure als agents rurals que també constaven a la proposta inicial.

L’abril del 2021 el Govern de Catalunya va ratificar l’acord sobre la jubilació anticipada dels agents rurals signat el mes de desembre del 2020 amb totes les organitzacions sindicals del cos: CCOO, CSIF, IAC-CATAC, Intersindical-CSC i UGT. D’aquesta manera la implementació d’aquest acord havia de permetre equiparar les condicions de treball dels agents rurals a la d’altres col·lectius que realitzen funcions de naturalesa i desgast físic i psicològic similars.

La realitat és que sense cap mirament han oblidat una reivindicació molt important per als agents rurals reiterada durant anys. Per tant, demà a la seu d’ERC, CCOO i la resta de sindicats demostraran el seu ferm rebuig a un acord que no es va produir en el seu dia, i que ara, se signa a Madrid i deixa de banda el Cos d’Agents Rurals.