Carta oberta de les netejadores dels espais municipals de Lloret de Mar a la ciutadania

Les delegades de CCOO de l’empresa concessionària del servei de neteja dels espais municipals de Lloret de Mar us fem arribar mitjançant un comunicat públic, el sentiment de la plantilla.

Les treballadores responsables del servei de neteja dels espais municipals de Lloret de Mar volem manifestar que la qualitat de la neteja dels edificis i locals municipals (centres escolars, esportius…) es veurà reduïda.

Aquest fet lamentable és a causa de les recents retallades als nostres serveis que l’Ajuntament del nostre municipi ha aplicat. Inicialment, la situació de pandèmia vírica va produir una minva de l’activitat, que justificava temporalment la retallada dels serveis.

Però finalment aquestes retallades s’han aplicat de forma definitiva, incloent-les al plec de condicions administratives del nou concurs. Amb la consolidació d’aquestes retallades de servei ens resulta impossible mantenir el mateix nivell de feina, perquè som menys treballadores i amb menys hores.

Nosaltres, veïnes de Lloret, usuràries dels espais, mares d’alumnes que estudien en les nostres escoles públiques, entenem el malestar que aquesta situació pot generar, i podeu comptar que desenvoluparem la nostra tasca amb el màxim nivell de professionalitat, tanmateix allò que no es pot pretendre, és carregar la responsabilitat de la qualitat del servei a l’esquena de les treballadores que fan, fins i tot, més feina que la que estrictament els pertoca.

Això no obstant, les netejadores dels espais municipals de Lloret de Mar volem fer una crida al consistori municipal perquè reflexioni i doti un servei essencial, com és la neteja, amb la dotació pressupostària que li correspon, perquè tothom, veïns i veïnes, puguem gaudir dels nostres espais públics amb la qualitat higiènica que ens mereixem.