Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 77 (octubre de 2022)

Servei d’informació i documentació jurídica

Publiquem un nou Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya inclou dos comentaris de sentències gestionades pel GTJ; el primer, d’una sentència de JS 20 de Barcelona sobre acomiadament nul de treballadora de cures i de la llar i situació d’embaràs, publicat per Nyra Barreto; el segon, d’una sentència del JS 22 de Barcelona, sobre el dret dels sindicats a accedir a les adreces de correu electrònic corporatives de les treballadores i treballadors d’una empresa, publicat per Jonathan Gallego al seu blog.

També informem sobre les 5es Jornades Jurídiques de Dret Laboral i Sindical del GTJ de CCOO de Catalunya, que es celebraran el 17 i 18 de novembre de 2022.

A la secció Eleccions sindicals, s’aborda el límit de persones treballadores presents a l’hora de comptabilitzar el nombre de representants a escollir en processos d’eleccions.

La secció Estudis jurídics i sindicals inclou notes i comentaris de novetats legislatives (sobre la prestació d’atur per a les treballadores de la llar, sobre la garantia integral de llibertat sexual, sobre el bo elèctric o sobre els processos d’estabilització i els funcionaris de carrera a Catalunya); inclou una ressenya d’un obra clàssica de Sebastian Balfour sobre la història del moviment obrer, i el document elaborat pel Seminari Salvador Seguí sobre la cultura de la pau a Catalunya, presentat el passat 11 de setembre a l’Espai Assemblea de CCOO de Catalunya.

La secció Jurisprudència destaca les darreres sancions imposades a Glovo (resolució de la Inspecció de Treball i sentència del TSJ d’Aragó), una sentència de l’Audiència Nacional sobre augment salarial segons l’IPC establert a conveni col·lectiu, i presenta les notes elaborades per Andrés Querol sobre la nova resolució del TC on s’estableix doctrina sobre la identitat sexual.

Finalment, la secció Enllaços es fa ressò del nou Anuario IET (UAB) de Trabajo y Relaciones Laborales, que es centra en les administracions públiques, i del llibre d’Albino Prada “Riqueza nacional y bienestar social: más desarrollo con menos crecimiento“.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia