Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 73 (març del 2022)

Servei d’informació i documentació jurídica

Publiquem un nou Butlletí d’Actualitat Jurídica i SindicalAquest número és un monogràfic sobre el 8 de Març.

La secció Activitat del Gabinet Jurídic de CCOO de Catalunya presenta dos comentaris de sentències: conciliació de la vida personal, la familiar i la laboral, i indemnització per dany moral; cosificació de treballadores com a discriminació directa per raó de gènere.

La secció Estudis jurídics i sindicals aborda les matèries següents: plans d’igualtat i condicions de treball de les dones a Catalunya (2022), vídeo de presentació de l’informe sobre bretxa salarial de gènere de CCOO de Catalunya, l’aplicació de la perspectiva de gènere en la salut laboral, l’impacte del nou SMI i militàncies sindicals femenines a Barcelona (biografies obreres).

La secció Jurisprudència destaca el comentari d’Eduardo Rojo d’una sentència sobre acomiadament nul de treballadora de la llar embarassada, i la sentència europea sobre la falta d’accés de treballadora de la llar i les cures a la prestació per atur.

Finalment, la secció Enllaços destaca el nou número de la revista Treballadora de CCOO de Catalunya i el Boletín de Violencia de Género e Igualdad de Juezas y Jueces para la Democracia.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça electrònica següent: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia