Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 66 (abril de 2021)

Servei d’informació i documentació jurídica

Butlletí 66

Presentem un nou número del Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical.

Guillem Bernat encapçala la secció Activitat del Gabinet Jurídic. El seu article analitza un procediment judicial sobre la responsabilitat solidària en el pagament de deutes salarials en empreses franquiciades. Aquesta secció inclou també el comentari de Jesús Martínez d’una sentència sobre contractació temporal en frau de llei, subrogació de contracte i acomiadament improcedent.

A la secció d’Eleccions sindicals, Climent Pujol exposa un nou concepte de centre de treball que cal plantejar-se en la promoció d’eleccions, que il·lustra amb una selecció de laudes i sentències. La secció Estudis jurídics i sindicals inclou el recent estudi qualitatiu sobre les repartidores i repartidors d’economia de plataforma, les novetats en la campanya de la renta 2020 per a les persones que hagin percebut prestacions d’ERTO o l’ingrés mínim vital, la presentació del grup de laboralistes NET21.org i un article d’en Jesús Cruz Villalón sobre temporalitat a les AA.PP.

La secció Jurisprudència inclou dues sentències del TS: la primera anul·la una imposició unilateral de serveis mínims i la comenta Ignasi Beltran al seu blog, la segona invalida el sistema de geolocalització de Telepizza. Conclou aquest apartat una sentència de JS sobre dret a subsidi d’atur per a majors de 52 anys.

Finalment, la secció Enllaços destaca el nou número de la revista Relaciones Laborales y Derecho del Empleo.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia