CCOO s’oposa al tancament de l’escorxador municipal de Mercabarna

Aquesta decisió deixa al carrer més de 120 treballadors i treballadores

Després d’un mes de negociacions entre Mercabarna i l’empresa AAG per intentar donar continuïtat a l’activitat i a l’ocupació de l’escorxador municipal, finalment les parts no han arribat a cap acord i, malgrat que hi ha un projecte presentat (que no s’ha arribat a traslladar al Consell d’Administració de Mercabarna), es manté la decisió de tancament. Una decisió que deixa al carrer més de 120 treballadors i treballadores.

Davant d’aquesta situació, CCOO d’Indústria reitera el seu ferm rebuig al tancament de l’escorxador municipal i considera inadmissible que l’Ajuntament de Barcelona i un govern progressista, com a accionista majoritari a Mercabarna, permeti aquesta decisió tenint una alternativa de continuïtat de l’activitat i l’ocupació.

Així mateix, CCOO presentarà una demanda judicial contra Mercabarna, AAG i Condialiment Serveis, i prepararà mobilitzacions contra aquesta decisió i en defensa dels llocs de treball.

Un procés que ve de lluny

Des del passat mes d’abril, CCOO d’Indústria de Catalunya ha treballat en la línia de donar continuïtat a l’escorxador municipal de Mercabarna i s’ha oposat a la decisió de tancament que va prendre el Consell d’Administració el passat 26 de maig. Una decisió que suposa la destrucció de teixit industrial i d’ocupació en un moment que és més necessari que mai reforçar la indústria.

El passat 27 de juliol, en l’àmbit de la Inspecció de Treball, es va arribar a un acord a quatre parts que donava una oportunitat a la continuïtat. Per una part, els usuaris i usuàries de l’escorxador garantien mantenir el volum de sacrificis durant cinc anys; per una altra part, l’empresa AAG assoliria la gestió integral de l’escorxador, a partir de l’1 d’octubre, i subrogaria els treballadors i treballadores. Condialiment Serveis, empresa formal de la plantilla, acceptava la subrogació i Mercabarna es comprometia a estudiar el projecte presentat per AAG i elevar-lo, en el seu cas, al Consell d’Administració.

CCOO recorda que la societat Condialiment Serveis es va constituir l’any 2019, després d’una denúncia a la Inspecció de Treball, el desembre del 2018, per part dels treballadors i treballadores, que es trobaven en situació de falsos autònoms i que reclamaven la seva laboralització davant la cessió il•legal per part de Mercabarna.

CCOO reitera el seu ferm rebuig al tancament de l’escorxador municipal i considera inadmissible que l’Ajuntament de Barcelona i un govern progressista, com a accionista majoritari a Mercabarna, permeti aquesta decisió tenint una alternativa de continuïtat de l’activitat i l’ocupació.