CCOO i UGT acusen el president de Correos de continuar amb el desballestament de l’empresa pública, de total obscurantisme, i de cessió política de l’edifici més important a la ciutat de Barcelona

Afegint pèrdues al forat econòmic de l’operador públic

Tots dos sindicats adverteixen de la implementació d’un pla estratègic que no mira cap al futur postal i que vol liquidar o malbaratar el patrimoni immobiliari de Correos. Evidencien que el canvi afectarà més de 400 treballadors/es i anuncien un conflicte assegurat. La falta de negociació amb les organitzacions sindicals fa que l’operació sigui il·legal i portaran la cessió als tribunals.

CCOO i UGT, sindicats majoritaris a Correos, han estat coneixedors en el dia d’avui, segons informacions a la premsa, d’un acord entre la Sociedad Estatal de Correos y Telégrafos i l’Ajuntament de Barcelona per realitzar una cessió de l’edifici més emblemàtic de Correos a la ciutat, situat a la Via Laietana, amb l’objectiu de la seva reconversió en un centre d’innovació empresarial per a la futura integració d’empreses tecnològiques i start-ups.

Els agents socials han advertit de la nefasta gestió estratègica que s’està realitzant per part de la direcció de la major empresa pública estatal, Correos i Telégrafos, per part del seu president, Juan Manuel Serrano; i sembla que les seves actuacions recents avalen aquests advertiments.

Les negociacions entre tots dos organismes -empresa pública i Ajuntament- es donen des de fa més de dos anys, la qual cosa CCOO i UGT denuncien com una falta de transparència gravíssima i un tractament de zero a l’esquerra cap al diàleg social del qual diu presumir el Govern de Pedro Sánchez i la mateixa alcaldessa Ada Colau.

Amb aquesta operació es confirma el que CCOO i UGT denuncien des de fa mesos, que el president Juan Manuel Serrano està tractant d’implementar un pla estratègic de desballestament de Correos, que inclou la venda, la privatització parcial o la cessió per interès polític dels immobles de l’operador públic, a esquena de les organitzacions sindicals i de la societat. Res nou quant a estratègies en la gestió d’empreses públiques; ressenyen CCOO i UGT que aquest programa de desinversions immobiliàries ja es va realitzar a empreses com RENFE o ADIF, basant-se en l’economia de reducció del dèficit a la companyia, atenent únicament conceptes curt-terministes, sense mirar a un futur important per a l’empresa pública, com és la prestació del servei públic postal de qualitat, acompanyant aquesta d’una necessària proximitat i atenció als ciutadans i ciutadanes.

Així mateix, CCOO i UGT adverteixen que aquest acord ocult sí que afectarà de ple una plantilla de 400 treballadors i treballadores que actualment exerceixen el seu lloc de treball a l’oficina principal de Correos a Barcelona, perquè a més d’allotjar dos districtes postals de repartiment -08002 i 08003-, i d’oferir serveis d’atenció al client -per a gestió d’enviaments postals-, aquest immoble alberga altres àrees de gestió diferents, com són Recursos Humans, Formació, Qualitat… Dades contràries a les que pretén vendre el president, el Sr. Serrano, quan diu que a l’edifici a penes hi ha treballadors i treballadores exercint les seves funcions.

En conseqüència, aquest canvi vindrà acompanyat d’una reorganització de la plantilla afectada, que, segons afirmen CCOO i UGT, haurà de ser necessàriament negociada amb les organitzacions sindicals i que, de no dur-se a terme, suposarà un conflicte assegurat, sindical i davant l’Audiència Nacional.

Barcelona, 7 d’octubre de 2020