Acadèmia Cultura. Rebutgem la no-solució del Departament d’Educació

Avui, 7 de març de 2022, el Departament d’Educació ha informat l’Acadèmia Cultura que el seu projecte educatiu ha finalitzat. Incomplint el seu compromís del 14 de maig del 2021, el curs vinent enviarà a l’alumnat d’infantil i primària als barracots del carrer Mas i el de secundària a l’Institut Fontseré. Pel que fa a les treballadores, les abandona a la seva sort.

Justifiquen aquesta decisió en un problema burocràtic d’aplicació del Decret Llei 10/2019, d’integració de centres a la xarxa pública. Un problema que des de CCOO i la comunitat educativa de l’Acadèmia Cultura considerem que es pot solucionar amb un acord polític, pel qual hem estat treballant aquest darrer mes amb bons resultats, però que el Departament s’ha negat a explorar.

Una decisió que pagarà la classe treballadora:

• L’alumnat de l’Hospitalet, que veurà agreujades les seves condicions d’escolarització. L’alumnat de secundària anirà a un institut que difícilment podrà assumir aquest increment d’alumnat, i el d’infantil i primària estarà escolaritzat en barracots de per vida, donada la impossibilitat de construir un edifici en aquell solar, incomplint així un altre compromís signat pel mateix Conseller Cambray el febrer del 2020 amb l’Ajuntament, per construir-hi una escola. Amb la situació de saturació dels centres d’aquests barris, serà impossible baixar les ràtios el curs vinent, com sí que es farà a la resta de Catalunya.
  • Les treballadores de l’escola, que aniran a l’atur. Sembla mentida que el Conseller digui en seu parlamentària que se’ls respectarà l’antiguitat, quan l’únic que passarà és que tindran alguns punts per apuntar-se a la borsa de substitucions de l’escola pública, sempre per darrere de qualsevol persona que tingui un sol dia d’experiència en aquella borsa de treball.

Davant d’aquesta situació, les CCOO impulsarem, conjuntament amb les treballadores i les famílies de l’escola, totes les mobilitzacions que calguin per exigir el compliment del compromís assolit el mes de maig del 2021, amb la nostra proposta de solució:

• Acord polític per modificar urgentment el Decret Llei de traspàs de titularitat per poder realitzar excepcionalitats quan les necessitats d’escolarització siguin greus.
  • Traspàs de la titularitat a la Generalitat, escolaritzant en els mateixos edificis actuals amb les úniques inversions que siguin necessàries, i amb un projecte clar d’escola pública.
  • Inici dels tràmits i de la construcció d’un edifici educatiu al solar del carrer Mas.
  • Traspàs de l’alumnat i les treballadores al nou edifici quan estigui finalitzat, deixant lliures uns edificis que les administracions local i autonòmica poden treballar amb la propietat per a la construcció de nous equipaments necessaris per al barri, educatius per exemple.

Davant de la justícia de les nostres demandes i del rigor de les nostres propostes, avisem al Govern de la Generalitat de Catalunya que aquí ningú assumeix la seva no-solució. No ens rendim!!! #CambrayCompleix #AcadèmiaCulturaNoEsTanca

Cambray Compleix Academia Cultura

Feu clic per veure el comunicat sobre el rebuig a la no-solució del Departament d’educació