Assolit un acord sobre l’ERO de General Electric, que en redueix l’afectació

L’acord ha estat ratificat àmpliament per les plantilles dels centres afectats

CCOO d’Indústria valora positivament l’acord assolit amb la direcció de General Electric sobre l’ERO, ja que ha permès reduir l’afectació de l’expedient, incorpora un pla de rendes per a persones que tenen a partir de 58 anys i s’han aconseguit unes condicions de sortida que milloren el que marca la normativa vigent. Aquest acord ha estat ratificat per una amplíssima majoria, amb un 96,46 % de vots a favor, per part de les plantilles de les plantes afectades.

Amb aquest acord es redueix de manera directa el nombre de persones afectades per l’ERO de 199 a 156; concretament, en el cas de la planta de Barcelona l’afectació baixa de 150 a 113 persones. En paral·lel, es preveu l’obertura de 27 noves vacants dins de la mateixa àrea de negoci i es garanteix que, com a mínim, un 70 % d’aquestes vacants es puguin cobrir amb persones afectades per l’expedient. També s’estableix que els treballadors i treballadores afectats per l’ERO tindran preferència a l’hora d’ocupar vacants en la resta d’àrees de negoci de l’empresa.

L’acord també incorpora un pla de rendes que, en el cas dels treballadors i treballadores de 58 i 59 anys, els garanteix un complement fins al 75 % del salari net, a més d’una indemnització alternativa equivalent a 18 mensualitats, i per a les persones que tenen a partir de 60 anys, l’empresa els complementarà fins al 80 % del salari net, a més d’una indemnització alternativa equivalent a 20 mensualitats.

En matèria econòmica, s’ha acordat una indemnització de 45 dies per any, amb un màxim de 24 mensualitats per a les persones afectades, amb un màxim indemnitzatori de 180.000 euros. Així mateix, es garanteix una indemnització mínima de 8.000 euros per a les persones amb una antiguitat inferior als 2 anys i de 20.000 euros per a antiguitats superiors als dos anys. També s’han pactat unes quantitats lineals addicionals de fins a 10.000 euros, en funció de l’antiguitat, per a les persones que tinguin fins a 49 anys, i de fins a 15.000 euros, també en funció de l’antiguitat, per als que tinguin de 50 a 57 anys.

Un altre aspecte destacat de l’acord és el manteniment d’alguns dels beneficis socials que tenien, com l’assegurança de vida i l’assegurança mèdica, durant un any; a més d’un pla de recol·locacions extern.