Assemblea de treballadores de la llar: organització, conquesta, drets

El 23 d’octubre del 2022 CCOO de Catalunya ha organitzat una assemblea de treballadores de la llar, a la sala d’actes del local del sindicat a Barcelona (Via Laietana, 16).

El treball domèstic, les cures i el treball no remunerat s’han de reconèixer i valorar tant socialment com políticament. Són treballs essencials que han sostingut la vida durant la pandèmia de la COVID.

Ara bé, volem anar més enllà: cal equiparar tant els salaris com els drets de les persones que treballen en aquest sector amb els de la resta de persones treballadores, i reconèixer la necessitat d’abordar des de l’àmbit públic una atenció integral en les cures i la llar.

Recentment hem viscut avenços en aquest àmbit, com ara la ratificació del Conveni 189 de l’OIT, amb què s’aborda la igualtat de tracte de les treballadores domèstiques i de la llar, o l’aprovació del Reial decret 16/2022, que regula el dret a l’atur de les treballadores, un dret bàsic i de justícia social per a les dones d’aquests sectors.

Durant aquesta jornada realçarem el valor del treball sindical, social i polític realitzat, i intentarem resoldre aquells dubtes que es generin en l’aplicació de la nova normativa.

Feu clic per veure

#ConquerimDrets