Pas a pas, recuperant el que ens deuen. El compromís de CCOO

28 de juliol del 2020

A la nòmina d’aquest mes de juliol, a les treballadores i als treballadors de la Generalitat ens retornen el 60 % de la paga extra del 2013 que ens van arrabassar i que mai ens havien d’haver pres.

Amb aquesta nòmina haurem recuperat la totalitat de la paga del 2013. Ens falta, però, recuperar la de 2014. I dies d’assumptes personals i fons d’acció social i…

Amb la convocatòria de vaga del 12 de desembre del 2018, CCOO vam aconseguir (conjuntament amb la UGT) el compromís del Govern del retorn d’aquestes pagues extres. L’acord amb el Govern d’11 de desembre del 2018 és el que ens està permetent la recuperació del que ens deuen. A terminis, sí. No d’una vegada, com ens agradaria.

Alguns sindicats van qualificar aquell acord com “acord de la vergonya”. Si totes les organitzacions haguéssim mantingut aquella postura de “tot o res” estaríem en el no-res, encara ens deurien les dues pagues extres. Ara ja ens n’han retornat una, i ens hem de felicitar per això.

CCOO entenem el sindicalisme com la lluita per la millora constant i progressiva de les condicions de treball. L’experiència ens demostra que la demagògia del “tot o res” normalment és el camí més curt cap a la inoperància.

El nostre compromís és recuperar tot el que ens deuen. Hem plantejat al Govern de la Generalitat, tan desitjós darrerament de “gratificar” les empleades i els empleats públics, que avancin el retorn de la paga pendent del 2014. En un moment on s’ha demostrat la necessitat i el valor dels serveis públics en benefici de la ciutadania, des de CCOO diem al Govern que la gratificació més justa serà la recuperació de tot allò que se’ns deu.

CCOO volem aprofitar aquest moment per recordar altres companys i companyes en lluita pels seus llocs de treball. La solidaritat és la força de la classe treballadora:

(28 de juliol de 2020)