Jornada Mundial pel Treball Digne

6 d’octubre

El dijous 6 d’octubre se celebra a Catalunya la Jornada Mundial pel Treball Digne.

El concepte de “treball digne”, encunyat per l’Organització Internacional del Treball (OIT), es refereix al que es realitza respectant els convenis fonamentals proclamats per aquesta organització el 1998 -llibertat sindical, dret de vaga i negociació col·lectiva, prohibició del treball infantil i del treball forçós, i prohibició de tota forma de discriminació laboral- i que, a més, és un treball que es realitza mitjançant un contracte, amb una remuneració justa i el dret a unes prestacions socials bàsiques.

Mobilitzacions:

Manifestació a Barcelona: 6 d’octubre – 18.30h – Plaça Urquinaona
Manifestació a Girona: 6 d’octubre – 19.00h – Plaça Independència
Concentració a Tarragona: 6 d’octubre – 11.00h – Rambla Nova (Estàtua dels Despullats)
Concentració a Lleida: 6 d’octubre – 12.00h – Davant la porta de CCOO (Avinguda Catalunya, 2)

Feu clic per veure:

– el cartell de la Jornada Mundial pel Treball Digne
– la Gaceta Sindical especial sobre la Jornada Mundial pel Treball Digne
– el manifest de la Jornada Mundial pel Treball Digne del 2011
– l’octaveta de la manifestació de Barcelona per la Jornada Mundial pel Treball Digne del 2011
– el vídeo sobre les properes mobilitzacions, amb declaracions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, efectuades a la roda de premsa conjunta amb UGT del divendres 30 de setembre
-el comunicat de premsa ‘Diverses mobilitzacions arreu de Catalunya commemoren la Jornada Mundial pel Treball Digne i exigeixen una sortida justa de la crisi’ (5-10-2011)