CCOO traslladarà a la Mesa General de Negociació del Personal de la Generalitat la recuperació de les pagues extraordinàries que es deuen

Reunió convocada per a aquest dijous, 30 d’abril

CCOO traslladarà a la propera reunió de la Mesa General de Negociació del Personal de la Generalitat, el dijous 30 d’abril, la recuperació, abans de l’estiu, de les pagues extraordinàries que es deuen i la compensació de totes les hores treballades als treballadors i treballadores de l’ICS, SISCAT, sanitat privada, dependència i geriatria, cossos de seguretat, funcionaris de presons i personal de la neteja dels centres sanitaris, amb compensació i/o retribució extraordinària i compensatòria al seu esforç ingent.

Deu anys de retallades, denunciades de manera constant pels i les professionals i pel sindicats de classe han deixat els serveis públics sota mínims: manca de plantilla, plantilles precàries, manca de recursos i d’eines per donar el servei que mereixen els ciutadans i les ciutadanes d’aquest país. També han deixat un deute pendent, salarial i en drets, que cal restituir a les treballadores i els treballadors. Han estat deu anys permetent que alguns fessin negoci amb els serveis públics i els drets de ciutadania.

Des de CCOO exigim reforçar els serveis públics i especialment el sistema sanitari i sociosanitari, així com recuperar la gestió pública directa del sector de residències de gent gran i els centres de menors. Exigim també complir l’acord d’estabilitat laboral per posar fi a la precarietat de la temporalitat i reforçar les plantilles amb noves ofertes públiques d’ocupació.

És imprescindible millorar les condicions salarials de la funció pública de manera estructural i no puntual, i garantir les mesures de seguretat i salut de totes les persones de la funció pública que s’estan jugant la salut i la vida per garantir el funcionament de la societat.

CCOO reclamem que els paguin el que els deuen, recuperar drets perduts, treballar sense posar en risc la seva salut i les seves vides.

Aquestes són les propostes que CCOO plantejarà el proper dijous a la reunió de la Mesa General de Negociació:
– Pagar el 60 % pendent de la paga extra del 2013 a la nòmina del mes de maig.
– Pagar la totalitat de la paga extra pendent del 2014 després d’aquest estiu i, en tot cas, abans d’acabar aquest any 2020. Això vol dir avançar l’acompliment del compromís que vam aconseguir amb la convocatòria de vaga.
– Pagar les hores extres, les hores fetes de més (en alguns casos moltíssimes i en condicions duríssimes) a mes vençut. El plantejament de CCOO és que les hores extres cal compensar-les per temps de descans i aprovar una compensació econòmica addicional per l’esforç realitzat.
– Recuperar les jornades anteriors a les retallades, per posteriorment avançar en reduccions de jornada i repartiment del treball.
– Recuperar els tres dies d’assumptes personals encara pendents.
– Mantenir les contractacions fetes durant el confinament, cosa que es justifica per la manca de plantilles, l’increment de baixes per incapacitat temporal (IT) a causa de la COVID-19 i per la proximitat de les vacances, que no es poden negar.
– Posar en marxa un veritable procés d’estabilització i consolidació que posi fi a l’escàndol de la precarietat actual.
– Incrementar les plantilles amb una nova oferta pública d’ocupació.

La proposta que sembla que ens vol fer el Govern, i que hem conegut pels mitjans de comunicació i per intervencions parlamentàries, no va en la línia adequada.

El millor reconeixement, més enllà d’aplaudiments i paraules, és la garantia d’unes retribucions justes, unes òptimes condicions de seguretat i salut a la feina, i unes plantilles dimensionades correctament i sense precarietat. CCOO insistim: anar a treballar no ha de suposar jugar-se la salut i la vida. Ni pel virus, ni per l’estrès físic ni emocional.

El repartiment dels fons addicionals del 2019 i 2020 és un fons que prové, com tothom sap, de l’acord entre sindicats majoritaris i el Govern de l’Estat. Aquests fons formen part de l’estratègia de recuperació salarial postcrisi. Es tracta d’un dret ja conquerit que el Govern de la Generalitat ha de fer efectiu i no utilitzar-lo per justificar la falta de compromisos econòmics del Govern amb el personal del sistema de salut.

Cal dimensionar adequadament les plantilles, estabilitzar-les i potenciar de veritat el servei públic: centres de salut, residències de gent gran, centres de menors, presons, oficines d’atenció directa a la ciutadania, cossos de seguretat, de protecció civil, etc. Als hospitals falten llits i mitjans. Cal recuperar la gestió pública dels serveis públics, urgeix posr fi a la idea de fer negoci amb els drets de ciutadania. La crisi de la COVID-19 n’ha evidenciat les nefastes conseqüències.

Tants anys d’abocar diners públics a l’empresa privada en detriment de la gestió pública directa ens han dut aquí. CCOO ho hem denunciat des del primer moment. Ja és hora que el Govern ho entengui i faci una aposta de veritat pels serveis públics. En benefici de la ciutadania.

Ho demana la ciutadania; ho demanem els qui apostem pels drets de la ciutadania; ho demanem els treballadors i treballadores de la funció pública: més i millors serveis públics i més i millors condicions pels treballadors i les treballadores de la funció pública.