A CCOO treballem amb seny per l’estabilització de les persones interines

Després de l’acord de la mesa general de dilluns que va incrementar en 9.000 les places objecte d’estabilització extraordinària, avui hem continuat els treballs per l’aplicació de la Llei 20/2021 per reduir la temporalitat a la Generalitat de Catalunya. Uns treballs que es fan també amb l’objectiu d’ajudar i orientar l’aplicació en el conjunt de les administracions públiques de Catalunya: administració local, universitats i les 171 entitats del sector públic empresarial, i que haurien de suposar l’estabilització de més de 100.000 persones, tal com vam explicar el mes de juny.

La signatura de l’acord per part dels tres sindicats representatius de les treballadores i treballadors de la Generalitat segur que ajudarà a poder centrar-nos en la resolució dels problemes. Esperem deixar enrere definitivament els posicionaments impossibles i les pors infundades, que només utilitzen el personal temporal per aconseguir beneficis econòmics i electorals. Ara, potser, que ja ens centrem totes les organitzacions sindicals i l’Administració en allò per al qual existim: garantir els drets de ciutadania amb uns serveis públics dignes, prestats per uns treballadors i treballadores amb bones condicions laborals. Un objectiu ambiciós i que no resoldrem en aquest grup de treball, però que necessita aquestes petites passes.

Avui, hem continuat treballant en les bases del concurs de mèrits, que esperem tancar en els pròxims dies, juntament amb el concurs-oposició, perquè l’Administració pugui començar les convocatòries tan ràpidament com pugui. Quedarà per elaborar el futur immediat a la finalització del procés d’estabilització, perquè encara hem de concretar la provisió de llocs de l’actual personal indefinit i dels aprovats en el procés extraordinari, però també la situació de les persones que eventualment no hagin pogut estabilitzar-se en aquest procés o que no els fos d’aplicació. En aquest cas hem de concretar el cobrament de la compensació i la seva inclusió en borses de treball en aquelles categories o cossos en els quals no estiguin funcionant, garantint l’estabilitat de les persones que han estat prestant els seus serveis a la ciutadania. També intentarem arribar a un acord que desenvolupi a la Generalitat de Catalunya el nou redactat dels articles 10 i 11 de l’EBEP pel que fa al funcionariat interí i el personal laboral temporal.

Feu clic per veure els annexos amb: