Acte “La cultura de pau en la construcció nacional de Catalunya”

Dimecres, 7 de setembre, 18 h
Espai Assemblea
CCOO de Catalunya
Via Laietana, 16 (Barcelona)

La guerra d’Ucraïna ha sumit en la perplexitat, el desconcert i el temor el conjunt de la societat i, singularment, les organitzacions d’esquerres i els moviments socials i ecopacifistes. Després de dos anys de pandèmia, quan tot feia preveure que la recuperació econòmica i social podia obrir horitzons d’esperança a partir d’una agenda política centrada en el treball i el benestar de les persones i en una transició energètica imprescindible per combatre un canvi climàtic que cada cop es fa més present, la invasió imperialista d’Ucraïna per part de Rússia i l’escalada armamentística en què ha entrat la Unió Europea i una OTAN al servei dels interessos geoestratègics dels Estats Units ho ha fet saltar tot pels aires.

L’espiral global de combats, crims de guerra, censura i repressió de la dissidència, així com una crisi humanitària amb milions de persones desplaçades i una crisi econòmica i energètica que va pel camí d’esdevenir també crisi social i alimentària han fet retrocedir l’imaginari d’Europa i de bona part del món a les èpoques de la guerra freda i dels conflictes de la primera meitat del segle XX, de trista i infausta memòria. Al nostre país, en un context inflacionari global que desdibuixa guanys en matèria sociolaboral i enmig d’una conjuntura política desfavorable per l’ascens de la dreta i l’extrema dreta, tant la guerra d’Ucraïna com les crisis econòmica, energètica i humanitària associades suposen tensions i reptes que fan aflorar moltes contradiccions.

És en aquest context que el Seminari Salvador Seguí de la Fundació Cipriano García i CCOO de Catalunya volem reflexionar sobre la cultura de pau en la construcció nacional de Catalunya amb un document que presentarem el proper 7 de setembre i un debat públic amb Tica Font, Jordi Armadans, Sònia Olivella i Javier Pacheco. Apunteu-vos la data; comptem amb vosaltres!