Acampada demà 19 davant de Correos per denunciar el desmantellament del servei

Durant l’acampada, els sindicats majoritaris de Correos, CCOO i UGT, amb un 75% de representació, realitzaran una campanya de conscienciació i informació a la ciutadania sobre les greus conseqüències de l’abandonament postal que el president de Correos, amb l’aval inexplicable del Govern que el va nomenar a dit, està duent a terme.

CCOO i UGT exigeixen al Govern la paralització del desmantellament i l’obertura d’un veritable procés de diàleg sobre el model postal públic del nostre país, un pla estratègic que reverteixi la situació de fallida tècnica en la qual es troba Correos a conseqüència de la nefasta gestió del seu president Juan Manuel Serrano, nomenat pel PSOE, part majoritària del Govern actual, i un nou marc normatiu (conveni) basat en el consens i la qualitat d’ocupació.

Per a CCOO i UGT el model “Serrano”, basat en l’ocurrència, la propaganda política buida  de projectes, el repartiment de prebendes a consultors i amics, i feina porqueria, requereix una esmena a la totalitat davant del seu fracàs sense pal·liatius.

CCOO i UGT han organitzat una acampada avui a l’edifici principal de Correos de Barcelona per denunciar l’abandonament del servei postal públic, que ha vist retallat el seu finançament en un 50 % en els últims anys, i de les conseqüències que té per a la ciutadania del país.

Durant el temps que duri l’acampada, realitzaran una campanya de recollida de signatures, lliurament de fulls volants i assemblees explicatives a la ciutadania de la campanya “SALVEM EL SERVEI POSTAL” que pretén conscienciar i involucrar la ciutadania sobre les greus conseqüències de l’abandonament postal que el president de Correos està duent a terme amb el consentiment del Govern.

Els ciutadans i ciutadanes han de suportar diàriament la pèrdua de qualitat i regularitat del repartiment a domicili del servei postal públic (que inclou majoritàriament les cartes, certificats, notificacions i els paquets postals fins a 20 kg), per les retallades financeres i de plantilla que Correos com a operador designat per llei ha de prestar de manera accessible, circumstància que s’està veient afectada pel tancament d’oficines, centres de repartiment, supressió de llocs en l’àmbit rural i per la retallada dels horaris d’atenció a la ciutadania. La normativa estableix que el servei postal universal ha de ser també assequible en el seu preu, però malgrat això, el president de Correos ha incrementat les tarifes postals de manera desproporcionada i continuada els últims anys, cosa que afecta especialment productes postals públics del servei universal, que pateixen les petites i mitjanes empreses, els comerços i sobretot les capes de la societat amb menys recursos econòmics. Per a CCOO i UGT, la retallada de més de 7.000 llocs de treball en tres anys i l’objectiu de retallar-ne 8.000 més (15.000 en total) i d’arribar a gairebé 20.000 llocs precaris a temps parcial (un 40 % del total de la plantilla) abans del 2025, posen en qüestió la prestació de qualitat que té encomanada Correos cap a la ciutadania.

Totes aquestes circumstàncies afecten a tota la ciutadania independentment que visqui en ciutats grans, mitjanes o en petites poblacions de l’Espanya rural i buidada, que tant s’utilitza de manera propagandística, però que a l’hora de la veritat veu com els serveis postals cada vegada són més cars i estan més allunyats de qui més els necessita.

CCOO i UGT continuaran amb les mobilitzacions durant el mes de maig cap a la vaga general convocada per als dies 1, 2 i 3 de juny, exigint al Govern “salvar el servei postal” del desballestament i l’abandonament i la seva repercussió per al correu públic, per la ciutadania del país, per l’ocupació i per els drets dels treballadors i treballadores de Correos.

CCOO i UGT han exigit al Govern la paralització del Pla de desmantellament de Serrano abans que sigui irreversible perquè els resultats obtinguts, després de quatre anys des de l’arribada de Serrano a la presidència, són irrefutables: el model logístic pur –si és que hi havia model- que s’ha volgut i vol aplicar s’ha demostrat totalment fracassat i ha generat el major forat econòmic de la història de Correos, una ruptura total del diàleg social que mai havia existit i uns nivells de descoratjament i frustració de la plantilla sense parangó. Tots dos sindicats exigeixen la discussió a fons del model postal públic del nostre país, com a pas previ al Pla estratègic que pugui retornar Correos a la senda dels beneficis i a l’acord laboral i normatiu que permeti reconnectar el col·lectiu amb el projecte de correu públic que se li presenti.