Isabel Gutiérrez Muela escollida nova secretària general de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya

La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya ha realitzat a Barcelona el 14 d’abril el seu 2n congrés

La Federació Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya ha realitzat a Barcelona el 14 d’abril el seu 2n congrés sota el lema “Amb tu tenim la força”. Un dia molt significatiu i reivindicatiu, 90è aniversari de la proclamació de la 2a República.

Al Congrés s’han acreditat un total de 89 delegats i delegades, així com hem comptat amb la participació com a convidada d’una Delegació de la Federación Estatal de Construcción y Servicios, la Fundació Laboral de la Construcció i una amplia representació de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya. Un congrés que s’ha desenvolupat en total normalitat i on s’han debatut i votat de forma presencial, mantenint en tot moment els protocols de seguretat i permetent la participació telemàtica de les delegades i delegats afectats per circumstancies lligades a la COVID.

El Congrés ha aprovat per unanimitat dels vots l’informe balanç presentat per la Secretaria General sortint, Aurora Huerga, que deixà el càrrec després de 4 anys al capdavant de la Federació de Construcció i Serveis i 6 dirigint el sindicat d’Activitats Diverses i Serveis Privats de Catalunya. Durant el desenvolupament del congrés ha rebut un emocionat homenatge de tota la Federació.

El congres ha aprovat per unanimitat de les delegades i delegats 2 resolucions: la primera, sota el lema: Per un canvi de model productiu en les indústries de la construcció i una transició justa en els nostres sectors productius. Aquesta mostrar el seu compromís i demanda en la consecució de polítiques públiques que garanteixin un canvi de model productiu en les indústries de la construcció i una transició justa en els nostres sectors productius.

La segona, amb el títol de: Per un reconeixement de totes les feines davant la pandèmia. Aquesta aprova exigir la gratificació extraordinària la Generalitat de Catalunya per a les persones; Treballant a centres sanitaris i sociosanitaris ho han fet netejant les instal•lacions i recollint els residus; Exigir al Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social que reconegui com a malaltia professional i accident de treball el contagi de la covid per a les persones treballadores que netegen en centres sociosanitaris i sanitaris, que recullen residu sanitari covid als mateixos, per a les persones que atenen a persones malaltes a les llars i per a les persones que atenen els nostres familiars que no han superat la malaltia a fi que ens hi puguem acomiadar; Millorar les condicions de les persones de les categories més baixes d’aquests sectors perquè han demostrat que són essencials i també que estan invisibilitats, però presents sempre; Donar ple suport a la convocatòria de vaga del personal de neteja del centres sanitaris convocada per al proper 30 d’abril.

En la sessió de la tarda, s’han debatut els documents de la Federació Estatal de Construcción y Servicios, amb el lema de “Compromiso social, sostenible y participativo” que realitzarà el seu 3è congres a Barcelona 26, 27 i 28 de maig. S’ha escollit la delegació de Construcció i Serveis de Catalunya al congres de la federació Estatal de Construcción y Srvicios.

També s’ha debatut els documents del 12è congres de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya que amb el lema “La força dels treballs” és realitzarà a Barcelona el pròxims 21, 22 i 23 de maig. . S’ha escollit la delegació de Construcció i Serveis de Catalunya al congres al 12è congres de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya.

Finalment el congrés ha escollit per un 99% del congrés una nova Secretària General, Isabel Gutiérrez Muela, i una renovada Comissió Executiva formada per 4 dones i 5 homes, de diferents sectors.

Barcelona, 14 d’abril de 2021