CCOO denuncia la degradació de l'entorn i de les condicions de treball del Parc Güell, i convoca vaga per als dies 3 i 4 d'abril

Foto L'empresa mercantil pública BSMSA, que gestiona el Parc Güell de Barcelona, fa temps (des de molt abans de la pandèmia) que sotmet les persones treballadores a situacions greus d'estrès, inseguretat i aïllament. La direcció de BSMSA ha mostrat, en tot moment, el seu únic interès econòmic, sense preocupar-se pel deteriorament de l’entorn (que ha passat d’1,7 hectàrees a 12) ni de les condicions laborals de la plantilla.

La seguretat no depèn exclusivament del personal subcontractat (vigilants externs) ni de l'ús d’un walkie, sinó del fet que cap persona treballadora es quedi sola o aïllada al seu lloc de treball, en especial, en aquests moments, en què les agressions han augmentat des que vam començar a regular tot el parc.

Tampoc la modificació de l’horari de feina ha suposat una millora en la conciliació de la vida personal, ans el contrari: ha generat més jornades de treball i menys descans. El pur interès econòmic per estalviar diners en la contractació de personal operatiu i dèficit salarial per a aquest lloc de treball, tal com ha reconegut la direcció de BSMSA, no es pot consentir en un servei públic tan necessari per a la ciutadania en aquest temps de restriccions de la mobilitat i de l’agrupació de persones.

Per aquest motiu, CCOO, amb el suport majoritari de les persones treballadores, començarà una vaga el proper dissabte, 3 d’abril, de 7 h a 21 h, que tindrà continuïtat diumenge, dia 4, si la situació no canvia i si no s’assoleix el compromís d’incorporació de més personal operatiu, delimitant clarament les funcions a realitzar pel personal de BSMSA.

Volem que no es continuï degradant el Parc Güell i les condicions del personal de BSMSA. També volem evitar que persones d'empreses subcontractades facin el mateix, guanyant molt menys i treballant fins a tretze hores seguides. No podem permetre que, sent una empresa pública, es fomenti la precarietat laboral impunement.

30/03/2021