Contínua el desmantellament del servei públic que Correos presta a la ciutadania

Foto

El trasllat de la Unitat de Distribució de Sant Esteve Sesrovires suposa una modificació de les condicions laborals dels treballadors i treballadores, i una clara pèrdua en la qualitat del servei públic en aquesta localitat.
CCOO i UGT denunciem el trasllat i concentració d'unitats de distribució que s'està duent a terme de manera unilateral per part de la Direcció Territorial de Correos de la Zona 3.

Per tot això ens concentrarem a l'edifici de Correos de Martorell. Plaça de la Vila 27-29, el 29 de març, a les 8.30 hores.
CCOO i UGT, sindicats majoritaris de Correos a Catalunya continuaran el dilluns 29 de març a les 8.30 hores a la Unitat de Repartiment de Martorell amb el procés de mobilitzacions per denunciar el trasllat de la Unitat de Distribució de Sant Esteve Sesrovires a la Unitat de Distribució de Martorell, segons ens han informat els mateixos treballadors i treballadores de la Unitat i l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires. Denunciem la falta d'informació de l'empresa cap a les organitzacions sindicals sobre el trasllat i tancament de la unitat de distribució.
Aquesta mesura repercuteix directament en les condicions laborals dels treballadors i treballadores i implica un clar deteriorament de la qualitat del servei públic de Correos.
CCOO i UGT denunciem també la falta de cobertura de les plantilles estructurals, que unit al tancament d'unitats de distribució i a la deslocalització del servei, està portant a un desmantellament progressiu del servei públic de Correos.
CCOO i UGT denunciem que el president de Correos i la Direcció Territorial Zona 3 posen el compte de resultats per sobre del dret de la ciutadania a un servei públic de qualitat, fent desaparèixer el servei de repartiment de Sant Esteve Sesrovires i integrant-lo a la unitat de Martorell, condemnant aquesta població a ser candidata de l'Espanya buidada sense carteres i carters de proximitat. D'altra banda, sembla ser, que també es pretén per part de l'empresa el trasllat de la unitat de distribució de Masquefa amb una població de 8.700 habitants i el seu trasllat a Martorell.
CCOO i UGT denuncien el tancament de la Unitat de Distribució de Sant Esteve Sesrovires i el seu trasllat a Martorell. Continua el desmantellament del servei públic que Correos presta a la ciutadania.
Per a CCOO i UGT aquesta actuació és absolutament incomprensible en poblacions com aquesta, la localitat de Sant Esteve de Sesrovires té una població de 7.900 habitants, amb una entitat poblacional, social, jurídica i econòmica indiscutible.
La decisió que pretén adoptar l'empresa, va en direcció contrària a l'enfortiment de les petites poblacions, on el servei públic de Correos és una eina clau per a la vertebració econòmica i social.
Totes dues organitzacions sindicals critiquem la forma amb què es vol aplicar la mesura, d'amagat, al marge de la negociació amb els representants dels treballadors i les treballadores, i sense informació ni documentació prèvia que la justifiqui.
Aquesta unificació d'unitats de distribució no aporta cap millora al servei públic de Correos, i comportarà la retallada d'aquest servei, una pitjor prestació a la ciutadania, a més d'un afebliment socioeconòmic a Sant Esteve Sesrovires.

26/03/2021