El Fòrum Social Baix Llobregat es manifesta per una sanitat pública, universal i amb recursos al Baix Llobregat

Davant l’imminent obertura d’un mòdul annex a l’Hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí

Les organitzacions que conformen el Fòrum Social del Baix Llobregat (FSB) com a aliança unitària de les forces polítiques, sindicals i veïnals de la comarca, on participen CCOO, UGT, Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes, aFFaC, PSC, ERC i Comuns del Baix Llobregat, ens concentrarem a la porta d’urgències de l’Hospital Broggi de Sant Joan Despí, el proper dimecres 24 de març a les 18 hores.

La plataforma social vol posar de manifest que la pandèmia ha tornat a evidenciar les insuficiències i la precarietat del sistema sanitari i és el moment d’exigir un increment substancial de recursos i de reforçament dels serveis públics de la comarca.

Tanmateix exigeixen un model sanitari més eficient que arribi al 25 % del pressupost en atenció primària, salut preventiva i comunitària. Valoren que obrir un nou model annex a l’Hospital Broggi de Sant Joan Despí és una bona mesura, que no pot significar tancar plantes i altres serveis necessaris i commina al Departament de Salut a continuar dotant de recursos i professionals al sistema sanitari del Baix Llobregat.

El FSB insta el conjunt de la ciutadania a participar en la concentració del dia 24 de març, que s’organitzarà amb totes les mesures de seguretat i sanitàries (distància de seguretat i mascareta).

La portaveu del FSB, Pura Velarde, ha apuntat: “Per a nosaltres la salut és una gran prioritat. D’aquesta pandèmia, n’hem de sortir reforçant els serveis públics, i la gravetat del moment exigeix fer efectiu un increment important de recursos a favor d’un sistema de salut públic, universal, equitatiu i de qualitat al Baix Llobregat”

Manifest FSB Març2021 – Sanitat Broggi