CCOO guanya una altra demanda contra l’empresa ICAR que l’obliga a reconèixer la seva relació laboral i els drets dels seus treballadors ara a Catalunya

La important tasca del Gabinet Jurídic de CCOO i la persistència de les treballadores i treballadors de l’empresa ICAR han aconseguit que es reconeguin els seus drets. La sentència posa en evidència la necessitat d’una regulació coherent en les subcontractacions i les empreses multiservei i de la necessitat de donar resposta més àgil per part de l’autoritat laboral contra l’abús de les empreses.

El 18 de gener de l’any passat ICAR, empresa de el Grup Constant, i amb una subcontracta amb EUROPCAR, va deixar al carrer a més de 200 treballadors a tot Espanya, al·legant que els havia subrogat a les contractistes entrants, que no els van admetre. No tenien dret a l’atur –ja que no hi havia acomiadament-, ni indemnització.

La Federació de Serveis de CCOO, amb els seus treballadors i treballadores, va interposar demanda davant l’Audiència Nacional que ha fallat que el que hi va haver va ser un veritable acomiadament col·lectiu nul i va condemnar expressament a la mercantil ICAR a la readmissió total de la plantilla amb l’abonament dels salaris deixats de percebre des de gener de l’any 2020 fins a desembre de l’any 2020. quant la sentència va ser ferma, el col·lectiu de treballadors representats per CCOO va executar aquesta decisió i des del 15 de desembre van tornar a ser readmesos, però davant la impossibilitat de prestar serveis per la pèrdua de tots els clients es trobaven en situació de permís retribuït.

Davant la situació precària de l’empresa, i en vista que la situació post-pandèmia no ha millorat la prestació de serveis per a la qual van ser contractats els treballadors / es, davant la mateixa Audiència Nacional, s’ha arribat a l’acord següent que es va signar el passat 26 de febrer, i que s’aplicarà a les 42 persones que es van unir a la demanda de CCOO a Catalunya:

– Abonament de la indemnització màxima legal (acomiadament improcedent 45/33 dies per any).
– Cotització de tot el període en què van estar acomiadats /es.
– Reposició de les prestacions percebudes pel SEPE.
– Complement indemnitzatori equivalent a 4 mensualitats.

Aquesta sentència, juntament amb la resta d’accions realitzades fins a la data per CCOO, posa en evidència la necessitat d’una regulació coherent en les subcontractacions i les empreses multiservei, i d’una resposta més àgil per part de l’autoritat laboral. Posa també en evidència que contra els abusos de les empreses no queda més via que la lluita sindical: organització de les plantilles i demandes davant els incompliments.