CCOO de Catalunya dona suport a la iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l’habitatge

Davant la crisi crònica de l’habitatge que està patint la classe treballadora, provocada per l’especulació immobiliària sense límits, per l’apropiació desregulada d’un dret bàsic, per la manca d’habitatge públic, per la devaluació dels salaris i la precarització del mercat laboral, CCOO de Catalunya considera que és urgent i absolutament necessària l’aprovació de la llei que garanteixi de manera efectiva el dret a l’habitatge.

Davant la situació de milers de joves incapaços d’aspirar i dur a terme un projecte de vida digne, la de milers de dones treballadores amb càrregues familiars que no poden pagar els lloguers abusius, la de milers de famílies que estan sent expulsades de les seves llars i els seus barris, exigim l’aprovació de la llei d’habitatge, una llei que reguli els preus dels lloguers d’acord amb els ingressos de la població i que contempli l’ampliació del parc públic d’ habitatge. Tanmateix, exigim el fre als desnonaments sense alternativa habitacional digna.

Des de CCOO hem treballat en la redacció i l’impuls del manifest “Iniciativa per una llei que garanteixi el dret a l’habitatge” al costat d’altres organitzacions de la societat civil i del moviment per l’habitatge, com la PAH (Plataforma d’Afectats per la Hipoteca) i el Sindicat de Llogateres, i donem suport a la convocatòria per a la concentració del 20 de març, davant de la Delegació de Govern.

El manifest conjunt el trobeu en aquest enllaç