La plantilla de Douglas es mobilitza en defensa dels seus llocs de treball

Concentració avui a la botiga de carretera de Collblanc, 21 – L’Hospitalet, a les 11 hores

A Catalunya queden afectades 25 persones de 4 botigues ( Dues de Barcelona, una de Tarragona y una de Lleida)
CCOO, USO i UGT mantenen la convocatòria de vaga avui dia 12 i el proper 18 de març
Els sindicats han cridat a la plantilla a unir-se a les aturades en defensa dels seus llocs de treball i en vista de que l’empresa no compta per a res amb els i les treballadores

A la reunió d’ahir l’empresa ha presentat una ampliació del seu pla de viabilitat que per a la representació sindical segueix sent del tot insuficient ja que no compta amb la plantilla, tot i que s’ha compromès a estudiar-ho. Aquesta ampliació contempla projeccions i inversions en informàtica però oblida, un cop més, a les persones treballadores.
CCOO, USO i UGT insisteixen que aquest Pla de Viabilitat no és creïble. L’empresa pretén tenir el mateix volum de vendes que el 2018 i 2019 amb 100 botigues menys.
Pel que fa a les propostes sindicals, la resposta de Douglas segueix sent mínima:
– Desafecció de la botiga del Carrer Colom a València, amb 7 treballadors/es, que se suma a les 4 botigues desafectades fins a la data. En total, 34 persones desafectades, poc més de el 5% del total.
– 65 vacants, la majoria de contractes parcials (menys de 40 hores).
– 8 reubicacions en botigues properes (sense especificar condicions).
– Creació de només 4 llocs rotatius.
– Mantenen la indemnització de 25 dies per any, amb un límit de 15 mensualitats.
– Consideren les permutes però amb dret a veto.
Per a CCOO, USO i UGT aquestes propostes són insuficients i el pla de viabilitat és, de totes totes, irreal, el que s’uneix a la manca total de voluntat negociadora que ha demostrat l’empresa des del principi i el seu absolut desinterès pel futur de la seva plantilla. Davant d’aquesta situació, els sindicats mantenen les dues jornades de vaga convocades per demà 12 i per al pròxim 18 de març, en la lluita per defensar l’ocupació i les condicions laborals dels i les treballadores de Douglas.