CCOO de Catalunya valora de manera positiva l'acord en el Marc del diàleg social sobre la regularització del repartiment a domicili, que ha de servir per acabar amb els falsos autònoms al sector després d'anys de lluita i mobilitzacions

Foto Des de CCOO Catalunya valorem de manera positiva l’acord entre Govern, patronal i sindicats per laboralitzar a les treballadores dedicades al repartiment en l’àmbit de plataformes digitals, , l’anomenada “Llei Rider”. Tot i això, som conscients de que aquesta regulació deixa fora a treballadors i treballadores d’empreses de plataformes multiserveis, com és el cas dels de la cura i la neteja, sectors en els quals les plataformes tenen un funcionament, organització i control de la feina molt semblant o igual al de les plataformes de repartiment a domicili, i a on es treballa amb falsa autonomia, dures condicions laborals, la manca de drets i explotació laboral. Des del sindicat portem anys denunciant i, per tant, continuarem lluitant per acabar amb els falsos autònoms en l’àmbit del treball i de les plataformes.

Continuarem informant i acompanyant en la defensa dels seus drets laborals a les persones treballadores de plataformes en situació administrativa irregular, ja que representa a un alt nombre de les persones treballadores. Per tant, des de CCOO demanem una flexibilització de la llei d’estrangeria que pugui regularitzar a les persones treballadores de plataformes de repartiment a domicili.

Des de CCOO començarem a treballar conjuntament amb la Conselleria de Treball i la Inspecció de Treball de Catalunya per tal que el procés de laboralització es doni respectant els drets de les treballadores. No permetrem que per la porta de darrere les plataformes intentin oferir contractes parcials amb frau constant en la jornada, no acceptarem un format similar al de les càrnies incompliments de la Llei de protecció creant falses cooperatives amb falsos autònoms. És una llei que és fruit de la mobilització, per tant, exigim a les empreses del sector a què assumeixin la seva funció com a agent social, amb la responsabilitat cap a la societat i els treballadors i treballadores que això implica, i que el procés de laboralitat no es torni una cerca constant de vies per fugir del dret del treball.

11/03/2021