Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 65, especial 8 de Març

Març de 2021

Butlletí 65

Presentem un nou número del Butlletí d’Actualitat Jurídica i Sindical.

La secció Activitat del GTJ de CCOO de Catalunya presenta un article de Jesús Martínez sobre un procediment de reconeixement de dret de treballadora que encadena contractes successius a un hospital. Aquesta secció inclou també el resum de Montse Arcos d’una actuació de l’ITSS sobre dret a la reducció de jornada laboral i concreció horària en temps de COVID-19.

La secció Estudis jurídics i sindicals inclou guies, estudis i informes sobre la situació de les dones treballadores en temps de pandèmia; bretxa salarial i eines d’igualtat salarial; complement de pensions; dones sindicalistes en la història de CCOO; salut laboral i treballadores invisibilitzades.

A Jurisprudència, ens fem ressò de dues sentències judicials: un acomiadament nul de treballadores cambreres de pis a les quals l’empresa adjudicatària no els volia aplicar les condiciones establertes a conveni sectorial i una resolució del TS que anul·la un pla d’igualtat imposat unilateralment per l’empresa mitjançant una comissió “ad hoc”.

A Enllaços, presentem el nou número de la revista Treballadora de CCOO de Catalunya i la col·lecció d’articles de la CS de CCOO “trabajadoras en tiempos de COVID-19”.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials!

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia