Declaracions dels secretaris generals a les 11.45

CCOO i UGT convoquen mobilitzacions a Catalunya, demà dijous 18 de febrer, sota el lema Ara toca!

FotoConcentracions conjuntes a Barcelona, Lleida, Tarragona i Girona per exigir que s'apugi l'SMI i que es deroguin la llei de pensions de 2013 i les reformes laborals. El 18 de febrer a les 12 hores:
BARCELONA: Delegació del Govern (c. Mallorca, 278)
GIRONA: Subdelegació del Govern (Gran Via cantonada av. 20 de Juny)
LLEIDA: Subdelegació del Govern (pl. de la Pau, 1)
TARRAGONA: Subdelegació del Govern (pl. Imperial Tàrraco)

Durant tota la crisi del coronavirus, CCOO i UGT hem negociat amb els governs i les patronals mesures generals per protegir el conjunt de les persones i el teixit productiu del país. Ara, mentre la pandèmia arriba al pic de la tercera onada, les patronals i els governs estan impedint mesures estratègiques i essencials per a la igualtat social i la distribució de la riquesa. No podem permetre que el cost de la crisi es carregui sobre la classe treballadora.
Per això reclamem al nou Parlament de Catalunya que activi immediatament l’aprovació dels pressupostos. Cal reactivar l’economia de Catalunya per mantenir l’ocupació i generar nous llocs de treball de qualitat, reforçar el sistema sanitari i les residències de persones grans o dependents, i protegir 1.700.000 persones del risc de pobresa, ampliant els ajuts i la renda garantida de ciutadania (RGC).
Així mateix, reclamem al Govern d’Espanya que compleixi els seus compromisos respecte de l’augment del salari mínim interprofessional (SMI) i que derogui les reformes laborals i la reforma de les pensions del 2013. És necessària una llei per regular les plataformes digitals, una llei de transparència salarial i un pla de xoc contra la sinistralitat.
1) Apujar l’SMI fins al 60 % de la mitjana salarial.
2) Derogar les reformes laborals, perquè el treball s’ha
de fer amb drets.
3) Derogar la llei de pensions del 2013 per a la suficiència de les pensions públiques.
4) Negociar els pressupostos de Catalunya per activar
l’economia.
5) Ampliar la RGC per evitar la pobresa.
 Feu clic per veure:
- El cartell unitari de la mobilització del 18-F Ara toca!
- L’octaveta unitària de la mobilització del 18-F Ara toca!
- El manifest unitari de la mobilització del 18-F Ara toca!
Els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya, Javier Pacheco i Camil Ros, faran declaracions a la premsa, a les 11.45h, en la concentració de Barcelona.
17/02/2021