CCOO reclama el reconeixement del nivell professional del col·lectiu de Tècnics i Tècniques en Cures Auxiliars d’Infermeria, TCAI

Comunicat del Col·lectiu TCAI de la Fed. De Sanitat de CCOO de Catalunya

Durant aquesta pandèmia que la societat està patint, el personal sanitari ha demostrat la seva vàlua, la seva capacitat de lluita i de lliurament als altres. Hem rebut aplaudiments i felicitacions, però tot passa i en l’actualitat tornem a la dura realitat, continuem esperant que es reconegui la titulació de grau superior que es la que correspon al nivell d’estudis per a la categoria de Tècnic/a en Cures Auxiliars d’Infermeria (TCAI), la modificació de les nostres funcions. Durant el període de pandèmia estem assumint tasques per a les que estem preparats/des i capacitats/des per a realitzar de forma autònoma i sense delegació

Creiem que tot l’esforç que les sanitàries estem fent a favor de la sanitat i de la cura i benestar dels pacients, s’ha veure compensat amb el reconeixement del nostre nivell professional, aplicant la disposició transitòria tercera de l’EBEP (Estatut Bàsic de l’Empleat Públic) en la qual es reconeix el nostre nivell.

Per tot l’anteriorment exposat, volem que es reprengui d’una forma seriosa, responsable i sense més dilació en el temps, el reconeixement de la categoria de TCAI, la seva requalificació i donar el nivell que correspon dins de l’organització de la Sanitat. Aquest reconeixement ha d’estar acompanyat de les retribucions corresponents i per tant, la revisió de les taules salarials.

D’una altra banda, des de CCOO sol•licitem a la gerència de l’ICS la creació de la figura d’adjunta de tècnic/a de cures d’infermeria. Aquesta figura ha de formar part activa de l’equip d’infermeria, i s’ha d’integrar de manera real en les activitats i en l’elaboració d’objectius dels diferents centres. La seva integració a la Direcció d’Infermeria l’ha de portar a participar en qualsevol grup de treball.

D’igual manera creiem necessari que aquest reconeixement es faci extensiu a totes les categories professionals que treballen dins la sanitat en compliment de l’EBEP.
I és per tot això que el col•lectiu TCAI de CCOO volem el que ens correspon

Veure carta adreçada a l’ICS Peticio ICS figura coordinador tcai.pdf