CCOO demana a la seva afiliació i a la ciutadania que vagin a votar el 14F per què cal defensar els interessos de la classe treballadora mitjançant el vot

Els pressupostos actuals de la Generalitat no serveixen per encarar les inversions, les prestacions, els serveis públics i la política econòmica que fan falta en la major crisi coneguda des de la instauració de la democràcia.

Necessitem les institucions, les administracions, els serveis públics per establir amb claredat les xarxes de protecció i per organitzar la contenció de la pandèmia.

És imprescindible actuar deliberativament amb els agents socials i econòmics, i construir els projectes que puguin ser finançats per la UE amb equitat i pla de futur. Si no disputem els fons de la UE, correm el risc que es dediquin només als beneficis empresarials o que acabin no sent aprofitats amb tota la seva potència. Volem uns pressupostos que incorporin els fons de la UE per canviar el model productiu, avançant cap a una economia verda, més justa i distribuïda. Volem un govern que treballi per la sobirania industrial i energètica del país. Volem un govern que redibuixi l’estat del benestar. Volem un govern que treballi per la igualtat entre homes i dones. I tot això només es pot fer amb una fiscalitat justa. No hi ha solidaritat si els que més guanyen no paguen més.

Les institucions han de fer el seu paper malgrat les limitacions i les inadequacions pressupostàries i de competències. Tenen una porció de poder i l’han de fer servir. Només des d’aquí es pot avançar en l’autogovern i la participació.

La gent de CCOO participem en projectes polítics diversos i en un grau força superior a la mitjana. Perquè les eleccions no es decideixin per incompareixença del vot de la classe treballadora, CCOO demana a la seva afiliació que sigui activa dins dels marcs de cada una de les seves opcions polítiques i que vagi a votar el 14F. És el moment de pensar en el nostre vot en termes d’eficàcia, de cooperació i de solidaritat.