CCOO continuarà lluitant per defensar l’exercici de drets fonamentals dels treballadors acomiadats per l’empresa de transport Luis Simoes

L’empresa continua treballant a ple rendiment, però amb treballadors autònoms a la planta de Coca Cola a Martorelles

El sindicat ha pres la decisió de presentar un recurs de cassació davant la sentència desestimatòria de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, per entendre que el tribunal no ha entrat a resoldre la vulneració del dret fonamental de garantia d’indemnitat plantejada pels treballadors acomiadats, tot i reconèixer indicis suficients per valorar-la.

Recordem que durant el període de confinament de la pandèmia de la COVID-19, l’empresa Luis Simoes va presentar acomiadament col·lectiu per a la totalitat de la plantilla de conductors transportistes del centre de treball de Parets del Vallès. Operava únicament amb personal autònom extern, amb una clara intencionalitat de fomentar la precarietat en aquest sector del transport, fortament castigat en els darrers deu anys.

La causa esgrimida se sustentava en pèrdues econòmiques, fet totalment inacceptable, ja que mesos abans el sindicat havia negociat i acordat el reconeixement de l’abonament de les hores extres realitzades per l’acumulació de feina en aquest centre.

Per a CCOO, aquests acomiadaments han estat una represàlia descarada cap a les persones treballadores que van donar suport a la lluita del sindicat davant l’abús de les hores extraordinàries i la cessió de treball a personal autònom extern, i per això va plantejar com a causa principal de nul·litat dels acomiadaments per vulneració del dret d’indemnitat de l’article 24 de la Constitució.

Des de CCOO considerem de gran importància lluitar pel dret d’indemnitat vulnerat en aquesta empresa. Un dret que la sala no ha tingut en compte i que es fa bàsic perquè puguem seguir reclamant la vulneració de drets a les empreses. El dret d’indemnitat és el que ens permet denunciar irregularitats en el sector del transport sense por de les represàlies de l’empresariat.