CCOO de Catalunya s’acomiada de Juan Navarro, uns dels seus fundadors i membre del Consell Nacional, que ha mort avui als noranta-dos anys

CCOO de Catalunya ha conegut aquest matí la trista notícia de la mort de Juan Navarro, membre del Consell Nacional i un dels fundadors del sindicat que va formar part de l’assemblea fundacional de l’església de Sant Medir, l’any 1964. Juan Navarro ha mort als noranta-dos anys d’edat.

Juan Navarro García (Águilas, Múrcia, 1929) a arriba a Barcelona, amb la seva mare i els seus germans, l’any 1945 i entra a treballar a l’empresa de fusta Francisco Llop, on s’afilia a la CNT fins al 1948. Va participar al boicot als tramvies i la vaga general de març del 1951 a Barcelona. A les eleccions sindicals de l’any 1957 és escollit enllaç sindical en el marc del Sindicat Vertical franquista. L’any 1964 s’afilia al PSUC i coneix la gent que vol crear les CCOO. Va formar part de la primera Comissió Obrera de Barcelona, creada a l’assemblea de Sant Medir el novembre del 1964. L’any 1971 és escollit vocal de la UTT del Sindicat de Fusta de Cerdanyola.

A partir de l’any 1991 i fins a l’actualitat, les seves tasques combinen la seva participació i compromís entre els moviments veïnals, a Nou Barris, com a president de la Comissió de la Gent Gran del Districte, així com amb CCOO de Catalunya, com a membre del seu Consell Nacional i de la Federació de Pensionistes i Jubilats (tant de CCOO de Catalunya com de la CS de CCOO d’Espanya).

Juan Navarro va rebre l’any 2014 la Medalla d’Honor de la ciutat de Barcelona a proposta del Consell de Districte de Nou Barris.

El sindicat lamenta profundament la seva mort i trasllada el seu sincer condol a familiars i amics.