CCCO de Construcció i Serveis reclama el reconeixement de malaltia professional de la COVID per a altres professionals essencials, més enllà dels sanitaris i sociosanitaris

La federació sindical valora la situació i proposarà mobilitzacions en aquests sectors

CCOO de Construcció i Serveis condemna que, un cop més, es deixi fora treballadores i treballadors de serveis tan essencials com la neteja, la seguretat, els serveis funeraris i els auxiliars de centres sanitaris i sociosanitaris, així com els d’ajuda a domicili i altres sectors i subsectors de la regulació com a personal de primera línia en la lluita contra la COVID.

En aquesta ocasió el reial decret publicat amb data d’ahir, assenyala el reconeixement de malaltia professional de la COVID-19 per a professionals sanitaris i sociosanitaris, però no inclou altres professionals que exerceixen les seves funcions en aquests centres com són les netejadores i netejadors, vigilants de seguretat, treballadors de serveis funeraris, auxiliars, zeladors i altres professionals.

De la mateixa manera es desprèn del reial decret l’ambigüitat, perquè no deixa clara la seva aplicació a altres professionals com els d’ajuda a domicili i teleassistència. Aquesta federació sindical considera que aquests treballadors i treballadores han estat a primeríssima línia davant la pandèmia des del principi i pateixen els mateixos riscos que el personal sanitari en l’exercici de les seves funcions. Moltes i molts d’elles i ells han pagat la seva dedicació amb la vida.

Per tot això, des de CCOO de Construcció i Serveis no es pot entendre com aquests col·lectius han quedat fora d’aquesta regulació i exigeix les mateixes mesures adoptades per a aquests col·lectius professionals.

CCOO de Construcció i Serveis realitzarà les consultes pertinents a l’intern de l’organització per proposar i dur a terme les mobilitzacions que s’acordin i es considerin necessàries per reconèixer i situar aquests professionals en el lloc que els correspon.