Butlletí Treball, Economia i Societat (febrer del 2021)

Populisme i extrema dreta

Et presentem un nova edició del BTES:

Butlletí núm. 9

Aquest Butlletí tracta del populisme i l’extrema dreta. La publicació inclou:

– Editorial: el vot essencial de la classe treballadora. Reflexionem sobre un tema clau en el marc de les properes eleccions al Parlament de Catalunya.

– Dossier monogràfic: l’assalt recent al Capitoli dels EUA o la previsible irrupció de Vox a les eleccions del Parlament de Catalunya han reforçat l’interès per analitzar el nacionalpopulisme i l’extrema dreta actuals. Com definir-los i caracteritzar-los? Quina és la seva situació a Europa, a Espanya o a Catalunya? Com funciona la retòrica i la comunicació de la ultradreta? Aquest dossier cerca respostes a aquests interrogants, perquè ens cal conèixer l’extrema dreta per poder combatre-la.

– Nota de conjuntura econòmica: L’hivern ha arribat de ple a l’economia i s’ha dissipat l’horitzó d’una recuperació gradual de la pandèmia de COVID-19 a nivell global. En aquest document analitzem la conjuntura econòmica global, europea, estatal i catalana, també l’impacte de la crisi en el mercat de treball a Catalunya.

– Aula treball i societat: vídeo del seminari “Treball, populisme i extrema dreta”.

– Seminari Salvador Seguí: “Josep Benet, defensor de sindicalistes“.

– Hemeroteca: consulta els anteriors números del Butlletí Treball, Economia i Societat.