CCOO d'Indústria considera il·legal l'ERO que ha presentat Girbau

Foto Aquest dilluns ha tingut lloc la segona reunió del període de consultes de l’ERO presentat per Girbau, en la qual CCOO ha pogut constatar la il·licitud de les causes al·legades per l’empresa per justificar l’extinció de 76 llocs de treball. Concretament, ha pogut constatar que la causa que esgrimeix l’empresa per justificar l’expedient és la COVID-19, un motiu pel qual no és lícit presentar un ERO d’extincions.

Un altre aspecte que s'ha de tenir en compte és que l’empresa al·lega les mateixes causes que ja va plantejar en l’últim ERTO ETOP, per tant, no es pot considerar lícit un ERO d’extincions precedit per un expedient de regulació temporal per les mateixes causes.

CCOO ha tornat a instar l’empresa a buscar alternatives a l’extinció traumàtica dels llocs de treball, que permetin superar aquesta situació conjuntural de baixada de les comandes, davant la insistència de la direcció que no hi ha altra solució que extingir aquests 76 llocs de treball.

En aquest escenari, no descartem convocar mobilitzacions i buscarem la unitat de la plantilla per tombar la decisió de l’empresa i frenar aquests 76 acomiadaments.

27/01/2021