Consens en el Consell del Diàleg Social de la proposta de mesures presentades pel Govern de la Generalitat

CCOO valora positivament el paquet de mesures presentades pel Govern català que va en la línia de la proposta del sindicat

Foto Aquest matí ha tingut lloc una reunió del Consell de Diàleg Social de Catalunya, amb l’assistència del vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès; el conseller d’Empresa i Coneixement, Ramón Tremosa, i el conseller de Treball i Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, juntament amb els presidents de les patronals i els secretaris generals de CCOO de Catalunya i UGT de Catalunya.

El Govern ha presentat una proposta que representa la síntesi de tots els treballs que s’han dut a terme en les darreres setmanes a la Comissió de Seguiment, amb un paquet de 750 milions d’euros per a aquest primer trimestre de l’any amb un paquet d’ajuts que té cinc eixos. El primer, dedicat als autònoms, on es destinen 280 milions d’euros i es mantenen els mateixos criteris que es van plantejar en el darrer paquet d’ajuts impulsat en el mes de desembre. Un segon paquet de 208 milions d’euros i un ajut de 2.000 euros per treballador (amb un màxim de 30.000 euros) per a les empreses que mantinguin els llocs de treball fins una data, que encara està per concretar en la Comissió de Seguiment, per a totes les empreses de tots els sectors que tinguin fins a 49 persones treballadores i com a màxim 10 milions de facturació el 2019. Un tercer paquet d’ajuts de 105 milions d’euros per a treballadors en ERTO, dels quals també s’han de concretar els criteris dels beneficiaris en la reunió de seguiment. Un partida extraordinària de 25 milions d’euros per a formació de treballadors en ERTO que podria afectar uns 10.000 treballadors i treballadores dels sectors més afectats per les restriccions. I un últim paquet de 132 milions d’euros per a ajuts concrets a sectors afectats, mantenint la continuïtat dels àmbits més castigats per les restriccions.

Aquesta proposta del Govern ha trobat un important consens del conjunt d’organitzacions i institucions que formen part d’aquest Consell del Diàleg Social. Entre avui i demà s’han de concretar en les reunions de la Comissió de Seguiment, els criteris de tramitació, procediment i concreció dels ajuts d’aquests paquets, amb l’objectiu de signar l’acord en el marc del Consell del Diàleg Social, al més aviat possible amb la finalitat que els ajuts arribin ràpid a empreses, autònoms i treballadors i treballadores, amb la presència de la màxima representació del Consell. CCOO de Catalunya valora positivament aquest paquet de mesures perquè va en la línia de les propostes del sindicat, que van ser aprovades la setmana passada pel Consell Nacional del sindicat.

25/01/2021