CCOO aconsegueix que el jutjat anul·li un procés selectiu a l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú per mala fe de l’equip de govern

El jutjat contenciós administratiu núm. 13 de Barcelona ha donat la raó a CCOO, en la sentència núm. 8/2021, i anul·la la resolució de l’oferta de treball d’interinatge de tècnic/a superior en dret que l’ajuntament havia publicat sense la negociació prèvia amb els sindicats.

Al maig del 2019, l’anterior Govern municipal (PdCAT i ERC) va tirar pel dret i unilateralment va aprovar en junta de govern local les bases, ometent la negociació prèvia i l’acord per consens que estableix el conveni i el pacte de treball vigent.

Davant aquesta actuació la Secció Sindical de CCOO va interposar una demanda al jutjat contenciós administratiu, fonamentada principalment en tres motius:

1. Que el nostre conveni i els nostres pactes disposen que les bases s’han de consensuar, això significa que no només s’han de negociar, sinó que s’han d’acordar per consens.
2. Que els temes de l’Administració pública per a l’ingrés al grup A1 són 90.
3. Que la desestimació del recurs per part del Govern estava signada pel secretari accidental municipal. Aquesta persona no era funcionària, era personal laboral interí i per tant no podia “donar fe” segons la llei.

Per primer cop en molts anys les bases d’una oferta pública no s’havien consensuat. Però el pitjor, a parer de CCOO, és que malgrat que no hi havia l’acta signada entre la representació sindical i el Govern municipal, es va procedir a la publicació de l’oferta i les bases a la web municipal i a les xarxes socials.

L’actual Govern municipal d’ERC, JUNTSxCAT i CUP era coneixedor de la situació, ja que els responsables polítics d’ERC i JUNTSxCAT formaven part de l’anterior Govern. Les tres formacions polítiques se n’han desentès totalment i, per tant, són responsables dels fets i del mal ús de diners públics. I, a més, ara el jutjat les obliga a iniciar un nou procediment negociador per consensuar el contingut de les bases, que no s’ajustaven a dret, així com a pagar les costes judicials.

És desig de CCOO que, després d’aquesta sentència, pugui haver una millor entesa entre el Govern municipal i la representació sindical. I que l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú respecti els drets i els acords presos.