CCOO rebutja l’ERO presentat per Girbau per acomiadar setanta-sis persones

CCOO d’Indústria de Catalunya rebutja l’ERO que ahir va presentar la direcció de Girbau (Vic) per acomiadar setanta-sis persones, adduint causes econòmiques, tècniques i organitzatives, i basant-se en projeccions de futur. CCOO entén que aquesta decisió no està justificada i només obeeix a mesures preventives adreçades a retallar les condicions de la plantilla i a la intenció de l’empresa de purgar aquells treballadors i treballadores que no han acceptat el xantatge de la direcció en el procés de negociació del conveni col·lectiu.

La Secció Sindical de CCOO de Girbau i la federació d’Indústria de CCOO s’oposen frontalment a aquesta mesura, ja que consideren que hi ha instruments suficients per pal·liar aquesta situació conjuntural de baixada de les comandes, tal com s’ha fet en els darrers mesos amb l’aplicació de dos ERTO, l’últim de forma negociada. En aquest sentit, CCOO ha posat sobre la taula que l’empresa no pot tirar endavant una mesura tan traumàtica com aquesta, amb la conseqüent destrucció d’ocupació, després de dos ERTO bonificats amb fons públics.

Davant d’aquest escenari, la plantilla iniciarà mobilitzacions contra l’ERO i en defensa dels llocs de treball i per deixar clar que es tracta d’una mesura injustificada per part d’una empresa que ha tingut quantiosos beneficis durant els últims anys i que té una afectació directa sobre el teixit social de la comarca. Durant el dia d’avui es faran assemblees per explicar a la plantilla el rebuig a aquesta mesura.

La Secció Sindical de CCOO, que té la majoria del comitè, manifesta la seva intenció de plantejar una lluita sostinguda contra l’ERO de forma unitària amb els companys de Ia Intersindical-CSC.