Els ERTO han de continuar

Quants estralls més hauria fet la pandèmia en l’ocupació sense el suport del ERTO?. Quines xifres d’atur i pobresa tindríem ara sense aquesta mesura? Sens dubte, la COVID 19 ha fet molt mal a la nostra economia, a la nostra vida social i laboral, però els ERTO han evitat que la situació fos encara molt més crítica amb nivells d’atur insuportables i difícilment recuperables. S’han salvat molts llocs de treball, malgrat que els pagaments de les prestacions en molts casos han patit retards i problemes inacceptables per a molta gent treballadora.

Però l’Acord dels ERTO finalitza el 31 de gener i donada la situació sanitària del nostre país, cal renovar-lo si o si. S’està negociant en l’àmbit del diàleg social amb patronals, sindicats i govern central i tot apunta que s’acabarà renovant fins els 31 de maig. CCOO està pressionant per que s’aprovi quan abans millor, però les patronals s’estan resistint perquè volen dinamitar l’article que té a veure amb el manteniment de l’ocupació i la impossibilitat d’acomiadar la gent mentre existeixi la possibilitat de mantenir-la en un Expedient de Regulació Temporal de l’Ocupació. Sindicats i govern no accepten aquest posicionament patronal i d’aquí el retard en la renovació de l’Acord. No tingueu cap dubte que CCOO continuarà lluitant i assumint la responsabilitat que faci falta per salvar tots els llocs de treball que es pugui fins que aquesta pandèmia deixi de colpejar la nostra societat. El paper del sindicat ha estat fonamental durant aquesta pandèmia i seguirem sent essencials per salvaguardar els interessos de la gent treballadora del nostre país. Aquest és el nostre compromís.