Gran acord “Stop desescalada” a Konecta i es desconvoquen les aturades

L’objectiu era frenar la desescalada per la salut de totes les persones treballadores del Grup Konecta i ho hem aconseguit.

El dissabte 9 de gener totes les organitzacions sindicals hem signat un acord amb l’empresa, en què es comprometen a mantenir la modalitat de la feina a distància, garantint la voluntarietat de la tornada a la feina presencial, sense repercussió per a la persona treballadora.
Junts hem aconseguit que l’empresa es comprometi a mantenir el teletreball a les persones que estan en aquesta modalitat i a fer tornar de manera gradual les que actualment estan en les plataformes, sempre que les funcions o la campanya ho permetin.
Konecta ens facilitarà els mitjans informàtics necessaris per teletreballar i substituirà els equips a aquelles persones que continuen fent servir equips propis.
A les persones que treballen presencialment, l’empresa els ha de facilitar els equips de protecció individuals adequats, entre els quals s’inclouen les mascaretes homologades, segons la normativa i l’autoritat laboral competent. Per portar un seguiment mensual d’aquests compromisos assolits, es crearà un comitè de desescalada COVID-19.
Aquest acord serà ratificat davant el Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge (SIMA) amb vigència fins al 15 de març del 2021. No obstant això, si ambdues parts ho acorden, de conformitat amb criteris sanitaris, es podrà prorrogar de manera mensual.
Per descarregar l’acord en PDF, cliqueu a: