CCOO de Catalunya tanca l’any 2020 amb un increment d’afiliació de 859 persones i arriba als 147.632 afiliats i afiliades

El 98 % del creixement afiliatiu són dones

Un 30 % del creixement afiliatiu són joves menors de 31 anys.

Un cop tancades les dades d’afiliació de 2020, s’observa que CCOO de Catalunya incrementa la seva afiliació respecte de l’any 2019 en 859 persones. El 31 de desembre del 2020, hi havia 147.632 persones afiliades a CCOO de Catalunya.

Una dada molt rellevant és que les dones aporten el 98 % de l’increment afiliatiu del 2020. L’augment d’afiliació femenina al 2020 ha estat de 840 afiliades, fins a situar-se en la xifra de 64.195. Continua la progressiva feminització del sindicat on les dones ja representen un 43,50 % del total de l’afiliació, un percentatge que incrementa fins al 48 % en les dones menors de 40 anys.

El creixement afiliatiu en les persones menors de 31 anys durant l’any 2020 ha estat d’un 3,53 %. El 31 de desembre del 2020 hi havia 7.348 persones joves afiliades al sindicat (3.313 dones i 4.035 homes). L’afiliació femenina fins als 30 anys representa un 45 % del total de l’afiliació d’aquesta franja d’edat, i això significa gairebé dos punts per sobre de la mitjana.

Si ens fixem en l’afiliació per origen immigrant cal destacar que hi ha 14.796 persones afiliades a CCOO de Catalunya nascudes fora de l’Estat espanyol, concretament 6.518 dones i 8.278 homes, un col.lectiu que ja representa el 10 % del total de l’afiliació de CCOO de Catalunya.