CCOO alerta que Catalunya tanca l’any amb més de 110.000 persones desocupades que el 2019

El 87,6% de la nova contractació signada al mes de desembre és temporal i recau sobretot en els més joves, una mostra més del continu deteriorament del mercat de treball

Catalunya tanca el 2020 amb gairebé 500.000 persones desocupades, xifra que evidencia les conseqüències nefastes pel mercat de treball i l’economia resultants de la pandèmia que estem vivint. Els col•lectius més dèbils són els més fortament castigats, sobretot els joves, que o bé se’ls ha expulsat del mercat de treball o se’ls ha contractat en les condicions més fràgils i inestables. L’escassa contractació d’aquest mes, que ha fet front a la companya de Nadal de la manera més incerta, ha estat sobretot temporal. La situació reclama de polítiques amb dotació pressupostària per fer front a la desastrosa situació que pateixen tant les persones treballadores com les empreses i sectors d’activitat més castigats. Cal garantir els espais de Diàleg Social per trobar una sortida consensuada a aquesta crisi sense precedents i calen polítiques d’ocupació que garanteixin l’accés a una ocupació o a una prestació dignes.

La nota de premsa completa la trobeu en aquest enllaç