Convocada vaga al Grup Konecta per aturar imposició forçosa del treball presencial

CCOO demana a la Generalitat que intervingui davant la irresponsabilitat del Grup Konecta

CCOO, al costat de el conjunt de forces sindicals de el Grup Konecta, convoca vaga el proper 11 de gener, que s’estendrà a la resta de dilluns del mes, a causa de la decisió unilateral de l’empresa de començar el treball presencial just a l’inici de la tercera onada de la pandèmia.

Des de fa setmanes, la teleoperadora Konecta, que és la veu d’empreses com Banco Santander, Openbank, Bankia, Vodafone, Orange, Iberdrola, Naturgy o Mutua Madrileña entre d’altres, i de serveis públics com l’Agència Tributària, la Tresoreria General de Seguretat Social o Aigües de Barcelona. Ha iniciat la imposició forçosa de la feina presencial amb el personal que fins al moment desenvolupava la seva activitat en la modalitat de teletreball com a mesura de protecció enfront del Covid-19.

CCOO considera un sense sentit i un atemptat contra la salut l’imposar la volta a un treball presencial als centres d’atenció telefònica, exposant a milers de treballadores a un risc de contagi que no només els afectarà elles i les seves famílies, sinó a les poblacions en les que es desenvolupa l’activitat. A més d’una decisió totalment innecessària ja que els serveis s’han prestat amb total normalitat de forma telemàtica i podrien seguir de la mateixa manera, com a la resta d’empreses del sector.

Per al sindicat és una irresponsabilitat davant la qual demana que intervingui el Ministeri de Sanitat i les autoritats sanitàries de les comunitats autònomes, ja que ha quedat acreditat que el virus es transmet per aerosols, i l’activitat de la jornada en un centre d’atenció telefònica es desenvolupa en oficines tancades amb centenars de persones parlant durant hores en sales diàfanes. Una cosa que constitueix un risc per a la salut pública.