CCOO arriba a un principi d’acord per al conveni de supermercats de Catalunya

L’acord entre els sindicats CCOO i UGT i les patronals del sector serà de dos anys (2020-2021)

Des de CCOO valorem positivament l’acord per al conveni de supermercats de Catalunya, ja que aconseguim l’objectiu dels 14.000 euros com a salari mínim de conveni, garantim pujades salarials en un context d’IPC negatiu i acordem major increment a major nivell de vendes.

Es reconeix, a nivell sector, part del gran esforç realitzat per les plantilles en un any tan complicat per a les persones treballadores, com ha estat aquest any 2020, amb el pagament de variables addicionals a causa d’un major volum de vendes.

Punts destacables:

– Increment salarial:
2020:
Increment d’un 1 % fix (consolidable a taules) i un pagament únic d’un 0,8 % del salari brut de conveni.
2021:
Increment d’un 1 % fix i un variable vinculat a vendes fins a un màxim d’un 1,2 % (0,8 % consolidable en taules i un 0,4 % no consolidable).

– Compensació i absorció:
No operarà en salaris bruts inferiors a 22.000 euros (s’amplia de 18.000 euros a 22.000 euros el nivell d’ingressos perquè no operi).

– Tarragona:
Salari de conveni de 14.000 euros mínim per al 2021.