CCOO valora positivament el principi d’acord sobre el Conveni del metall de Lleida

L’acord recull les principals reivindicacions plantejades pels sindicats

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament el principi d’acord sobre el Conveni per a la indústria siderometal·lúrgica de la província de Lleida, assolit avui per la patronal FEMELL i els sindicats CCOO i UGT, ja que recull les principals reivindicacions plantejades per la part social.

El conveni tindrà una vigència de 2 anys (2020-2021). En el capítol econòmic, el conveni estableix un increment salarial del 0,5 % per al 2020 i de l’1,5 % per al 2021, la qual cosa implica un increment del 2 % sobre les taules salarials de 2019 a partir de l’1 de gener de 2021. Aquest increment s’aplicarà també a les dietes. També s’incorpora una clàusula tècnica de revisió salarial, al final de la vigència, que operarà per damunt del 2 %. Amb el present acord, el grup 8 passarà a cobrar el salari mínim interprofessional.

El principi d’acord assolit també preveu la incorporació en el conveni dels grups professionals i les antigues categories professionals i la compactació de la lactància, dues qüestions llargament reivindicades per la part social. A més, s’ha acordat l’adequació del text del conveni a la legislació i normatives vigents.

Per últim, s’ha acordat que la comissió paritària del conveni valori la necessitat de crear comissions de treball sobre plans industrials, manteniment i garantia de l’ocupació, teletreball, desconnexió digital i registre de jornada.

Tenint en compte la incertesa de la situació actual, per la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19, CCOO d’Indústria està afrontant la negociació col·lectiva dels diferents convenis sectorials oberts fent un exercici de responsabilitat, però assegurant que les treballadores i treballadors d’aquests sectors no perden els seus drets davant les propostes de retallades que estan plantejant les patronals.