CCOO inicia mobilitzacions en defensa de les millores retributives del sector d’acció social amb una concentració demà dimarts a les portes de la patronal La Confederació

Concentració demà dimarts a les 11.30 hores

CCOO es concentrarà demà dimarts a les 11.30 hores al c/ València, 3-B, seu de La Confederació, patronal del serveis d’acció social per protestar davant la negativa de la patronal a pactar un augment salarial de l’1 % per al 2020 (amb efectes retroactius des de gener), i d’un 0,5 % per al 2021.

El sindicat vol fer entrega d’una panera plena d’engrunes de pa, fet que representa el que la patronal ha ofert al conjunt de treballadors i treballadores en la negociació de les millores del conveni del sector, arran de l’aprovació del Decret llei 39/2020, de 3 de novembre, de mesures extraordinàries de caràcter social per fer front a les conseqüències de la COVID-19. Aquesta norma suposa l’increment de les tarifes en el sector de la gent gran, la discapacitat i infància, amb una nova dotació econòmica final de 35 milions d’euros.

Recordem que la patronal del sector tenia bloquejada la negociació del Conveni de Catalunya d’acció social amb infants, joves, famílies i d’altres en situació de risc, en la part econòmica i d’equiparació de condicions de treball a les del personal de les administracions públiques que fa la mateixa feina, fins que la Generalitat no augmentés les tarifes públiques.