CCOO de Catalunya reclama una solució urgent al col·lapse de les cites per obtenir la targeta d’identitat d’estrangers

Amb motiu de la celebració, el 18 de desembre, del Dia Internacional de les Persones Migrants

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de les Persones Migrants, des de CCOO de Catalunya volem donar a conèixer la nostra participació en la declaració que diverses entitats socials, de persones immigrades, sindicals i patronals hem decidit impulsar per reclamar una solució al col·lapse de les cites a les oficines de la Policia per a la tramitació de les targetes d’identitat d’estrangers.

Com recull el manifest, les greus dificultats per aconseguir les cites representen una clara discriminació en el dret a l’accés àgil i eficaç a l’Administració pública, ja que és totalment incompatible amb els principis de servei efectiu, simplicitat, claredat, proximitat i eficiència en l’assignació de recursos públics, previstos a la Llei de procediment administratiu. Aquesta situació, representa un cas clar de discriminació de la ciutadania per motiu d’origen i configura l’existència de ciutadans de primera i ciutadans de segona.

No disposar de la targeta d’identitat d’estrangers té greus conseqüències per a les persones estrangeres, ja que els dificulta el seu accés al treball (moltes empreses no volen formalitzar un contracte de treball sense la targeta per desconfiança), afecta a la formalització de contractes de lloguer, operar amb el compte bancari, accedir a tràmits administratius com l’obtenció del carnet de conduir requisit molt habitual en la cerca de feina.

No tenir la targeta també impedeix poder viatjar a l’estranger o realitzar determinats tràmits d’estrangeria, com ara el reagrupament familiar. Per últim, i no menys important, no tenir targeta d’identitat d’estranger també dificulta enormement l’accés a les prestacions i ajuts socials a què es tingui dret.

En definitiva, les entitats promotores de la declaració, entre elles CCOO de Catalunya i el CITE, reclamem al Govern de l’Estat que doti dels recursos tecnològics i humans necessaris les administracions implicades per resoldre de manera immediata aquest greuge que afecta una part substancial de la ciutadania de Catalunya i que augmenta les desigualtats i la pobresa de les persones migrants.

En aquest sentit, des del sindicat valorem positivament els esforços que s’estan duent a terme des de la subdelegació del Govern i la Policia Nacional per resoldre aquesta situació -que són conseqüència de la pressió d’entitats socials, de suport a persones immigrades, d’organitzacions sindicals i de diferents forces polítiques parlamentàries- però considerem que no són suficients i que no resolen la problemàtica denunciada.

Aquesta declaració ha estat promoguda per ACATHI, AMIC, Associació Casal Pakistaní, Carites Diocesana de Barcelona, CCOO de Catalunya, CCAR-CEAR, CITE, Dialègs de Dona, Eamiss, Fedelatina, Grupo Las Libelulas, Mujeres Migrantes Diversas, Mujeres Pa’lante, Mujeres Unidas Entre Tierras, PIMEC i UGT de Catalunya

La declaració, la podeu trobar en aquest enllaç.