CCOO disputarà els fons europeus per a la reconstrucció econòmica a favor de la vida i la dignitat de les persones

El sindicat destaca que l’agenda de reformes ha de passar per l’augment del salari mínim interprofessional, la revaloració de les pensions públiques i la derogació de la reforma laboral

Resum de la darrera reunió del Consell Nacional de CCOO de Catalunya celebrada avui

Aquest matí s’ha celebrat la darrera reunió de l’any del Consell Nacional de CCOO de Catalunya, màxim òrgan de direcció entre congressos. Aquest és un resum dels temes fonamentals tractats avui.

Les polítiques europees fugen de l’austericidi que va caracteritzar la sortida de la crisi anterior, i permetrien la construcció d’una Europa social. La crisi sanitària ha posat de manifest la insuficiència de l’estat del benestar i de les prestacions, i ha augmentat la desigualtat i la pobresa. Fins i tot instruments com els ERTO i l’ingrés mínim vital s’han trobat mancats d’efectivitat per causa de la debilitat de les estructures administratives de l’estat.

El diàleg social ha d’avançar molt més de pressa

Per a CCOO, el diàleg social és l’instrument democràtic per decidir col·lectivament sobre les polítiques socials, laborals i econòmiques, i volem exercir-lo per influir a Catalunya, a Espanya i a Europa. La CEOE fa una política dilatòria davant l’agenda de reformes que ha de passar per l’augment del salari mínim interprofessional, la revaloració de les pensions públiques i la derogació de la reforma laboral.

El diàleg social no està donant fruits a Catalunya per la paralització del Govern i l’escenari electoral. Aquesta és una situació de risc que posa en perill la recuperació econòmica. És necessari donar respostes certes a les empreses i a les treballadores i els treballadors. Necessitem renovar l’Acord interprofessional de Catalunya, donant caràcter normatiu a algunes de les seves recomanacions.

Caldrà tornar a la mobilització si els pressupostos no recullen les mesures fonamentals.

No podem perdre l’oportunitat de fer servir els fons europeus per encarrilar la situació i dibuixar polítiques de sobirania industrial i energètica, per avançar cap a l’economia verda, per democratitzar l’economia de les dades, per revalorar els treballs de cura i essencials, per invertir en serveis públics i per dotar de drets el treball autònom.

Projecte Portes Violetes

El secretari general ha compartir amb el Consell Nacional el projecte de Portes Violetes, que ofereix els locals de CCOO de Catalunya com a locals segurs per a les dones. S’han format 150 persones i s’ha editat una guia per atendre qualsevol víctima de violència masclista, i acompanyar-la vers els serveis que necessiti.

Canvi en el lideratge de l’Àmbit LGTBI de CCOO de Catalunya

Després de la jubilació de Maria José Gómez, el company Félix Muruzábal ha assumit la responsabilitat de coordinar l’Àmbit LGTBI.

Reforçament dels Serveis Jurídics de CCOO

La Confederació Sindical de CCOO ha reorgantizat el finançament dels serveis jurídics de forma que les persones afiliades a CCOO tinguin més avantatges quan necessitin els seus serveis. Cal ressaltar que, a partir del 2021, les persones amb un any d’afiliació ja tindran un descompte d’un terç del cost de la demanda jurídica, amb dos anys de 2/3 i amb tres anys d’afiliació, la demanda serà gratuïta.