CCOO denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni d’IQOXE per part de l’empresa

L’empresa està allargant el procés i no respon a les propostes del comitè

CCOO d’Indústria denuncia el bloqueig de les negociacions del conveni col·lectiu d’IQOXE per part de la direcció de l’empresa i lamenta que aquesta mantingui la mateixa tònica d’allargar innecessàriament les negociacions, sense donar resposta a la proposta que el comitè li va fer en la darrera reunió. Ahir hi havia prevista una nova reunió, però la direcció no es va presentar, amb la qual cosa el comitè d’empresa ha sol·licitat una conciliació al Tribunal Laboral de Catalunya.

Si aquesta situació de bloqueig es manté en els pròxims dies, CCOO no descarta emprendre accions més contundents per desencallar les negociacions.

El conveni col·lectiu d’IQOXE va expirar a finals de 2018. Durant el 2019 la plantilla va fer diverses mobilitzacions per exigir a l’empresa el desbloqueig de les negociacions, que es van tornar a reprendre a principis del 2020, però van quedar paralitzades a causa de l’accident mortal ocorregut el 14 de gener, després per la situació derivada de la pandèmia i, posteriorment, pel procés d’eleccions sindicals a l’empresa.

Recentment s’han reprès les negociacions, però l’empresa manté el mateix tarannà. Davant el plantejament d’IQOXE de prorrogar el conveni, el comitè d’empresa accepta aquesta pròrroga amb dues condicions. La primera, més personal a les seccions on sigui necessari per garantir la seguretat a les plantes d’IQOXE, ja que amb l’accident va quedar patent aquesta reivindicació, que per a CCOO és fonamental. La segona, que per al període 2019-2020 s’apliquin els increments salarials mínims que estableix el Conveni general de la indústria química.

De moment, la direcció d’IQOXE no ha donat resposta a aquesta proposta del comitè d’empresa i segueix sense concretar una nova data per reunir-s’hi i avançar en les negociacions.