Gràcies a la pressió de la vaga convocada

Acord a Avidel i les seves contractes per aplicar el Conveni estatal d'escorxadors d'aus i conills

Foto

La pressió de la vaga convocada ha permès resoldre el conflicte obert a Avidel (antiga Milsa), del grup Vall Companys, per la negativa de l’empresa i les seves subcontractes a aplicar el Conveni estatal d’escorxadors d’aus i conills en la seva totalitat, i no només allò que més li convé dels diferents convenis que afecten cada una de les empreses, sense negociar amb la representació de les plantilles.

Finalment, s’ha arribat a un acord pel qual s’aplicarà a les persones que treballen a les subcontractes que operen a Avidel la jornada màxima ordinària, la retribució, les vacances i els permisos que estableix el Conveni estatal d’escorxadors d’aus i conills.

L’acord també preveu que hi hagi una coordinació en matèria de seguretat i salut laboral entre la representació de la plantilla de l’empresa principal i la de les empreses contractistes.

CCOO d'Indústria de Catalunya valora positivament aquest acord, ja que garanteix unes condicions laborals dignes per al conjunt de les persones que treballen en aquest sector, especialment per a les que treballen a les subcontractes, ja que s'igualen les seves condicions a les de la plantilla de l'empresa principal.

Amb aquest acord s’ha desconvocat la vaga prevista els dies 10 i 11 de desembre.

09/12/2020