El Govern pagarà un ajut de 2000€ a 116.000 autònoms

CCOO de Catalunya valora que mitjançant el diàleg social s'hagi arreglat el desgavell de la gestió de l'ajut a autònoms

FotoAvui, en la reunió del Consell Català del Treball Autònom de Catalunya, del que CCOO de Catalunya forma part, hem acordat que la Generalitat ordenarà un pagament únic de 2.000€ i que arribarà a les 116.000 persones que es van enregistrar en el cens creat per la Generalitat de Catalunya.

Aquestes 116.000 persones són aproximadament un 25% del total de les persones autoocupades a Catalunya. De les persones inscrites, un 70% són autònoms persona física, símptoma de com moltes persones troben en el treball autònom l’única via per incorporar-se al treball.

És per això que CCOO s’ha compromès a treballar de manera intensa en el Consell Català de Treball Autònom per donar facilitats al col•lectiu, la major part del qual té moltes dificultats per tirar endavant un projecte d’autoocupació. El treball autònom no pot ser treball sense drets. Cal avançar en un sistema de cotització que doni als treballadors i treballadores protecció en la intermitència, a les eventualitats i garanteixi la possibilitat de cotitzar suficientment per poder-se jubilar.

CCOO de Catalunya volem manifestar la nostra satisfacció per l’acord que posa de manifest que el diàleg social és una eina útil per la nostra societat, i que és molt més efectiu que governar sense la participació dels agents econòmics i socials.
Mitjançant el diàleg social s’ha pogut passar de 12M€ a 232M€, i esmenar els problemes de gestió per part del Govern que es van evidenciar el passat mes de novembre.

Ara, cal fer extensiva aquesta fórmula, i buscar acords en el marc del diàleg social per aquells sectors que estan patint d’una manera més intensa les conseqüències de la pandèmia (turisme, restauració, serveis).

07/12/2020